فایل صوتی خاشقچی، بن سلمان را مقصر ثابت کرد

نامزد جمال خاشقچی با تاکید بر موضع خود مبنی بر مخالفت با دعوت رئیس‌ جمهور امریکا برای سفر به این کشور، خواهان تسریع روند محاکمه منظونان قتل نامزدش شد.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، «خدیجه چنگیز»، در حالی روی محاکمه عاملان قتل نامزدش تاکید دارد که عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان، روز گذشته گفت: ریاض منظونان قتل خاشقچی را به انقره تحویل نمیدهد.

خدیجه، افزود: «این حق انسانی ما است که از مکان نگهداری جسد خاشقچی با خبر شویم».

در همین حال شبکه خبری «سی ان ان» گزارشی را با متن کامل از فایل صوتی قتل روزنامه نگار سعودی منتشر کرد که ثابت می سازد ادعای سعودی ها مبنی بر تلاش برای باز گرداندن خاشقچی به کشورش و یا اینکه او به صورت تصادفی کشته شده را کاملا تضعیف می کند و نشان میدهد که این ترور از قبل برنامه ریزی شده بوده است.

در گزارش به نقل از یک سناتور امریکایی آمده است که این متن با آن توضیحاتی که «جینا هاسپل» رئیس سازمان سیا به آنها ارائه کرده است کاملا همخوانی دارد.

براساس این گزارش، این فایل صوتی احتمالا فشارها بر دولت ترامپ که قصد دارد محمد بن سلمان را از قتل خاشقچی مبرا کند افزایش خواهد داد.

قابل یادآوری است که در این فایل صوتی آخرین گفته های جمال خاشقچی التماس‌ های ناامیدانه  او بوده که میگوید. «نمیتوانم نفس بکشم»

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *