غنی: شرم آور است که مدعیان دفاع ازحقوق بشر، دست به شکنجه میزنند

رئیس جمهور افغانستان بار دیگر شکنجه زندانیان از جمله زندانیان افغان را در زندان های مخفی امریکا غیر انسانی خواند و تاکید نمود که از حقوق ملت خود دفاع خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ‘محمد اشرف غنی’ رییس جمهوری افغانستان امروز یکشنبه با ابراز تاسف از نقض گسترده حقوق بشر به دست کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر گفت: کشورهایی که خود حقوق بشر را رعایت نمی کنند، رعایت حقوق بشر را به دیگران توصیه می کنند.

رئیس جمهوری غنی افزود: شرم آور است که بزرگترین کشورها که مدعی دفاع از حقوق بشر نیز هستند، ۸۰ میلیون دالر برای فراهم کردن زمینه شکنجه انسان ها، هزینه می کنند.

اشرف غنی در عین حال با تقبیح اقدامات تروریستی در افغانستان، صلح پایدار را از طریق گفت وگو، یگانه راه استقرار آرامش و ثبات در کشورش دانست و گفت در این زمینه تلاش خواهد کرد.

محمد اشرف غنی چهارشنبه شب گذشته نیز در نشست خبری فوق العاده با استناد به گزارش منتشر شده توسط کمیته اطلاعاتی مجلس سنای امریکا در خصوص شکنجه زندانیان در شماری از کشورهای جهان از جمله افغانستان به دست ماموران سازمان اطلاعات مرکزی امریکا ‘سیا’، گفت: گزارش منتشر شده نشان می دهد افغان ها نیز تحت شکنجه قرار گرفته اند و حقوق شان پایمال شده است.

آقای غنی خواستار معرفی افغان های شکنجه شده به دست ماموران سی .آی .ای شد و گفت برای اعاده حیثیت و احقاق حقوق آنان به صورت جدی عمل خواهد کرد.

در گزارش سنای امریکا آمده است که نیروهای سازمان اطلاعات مرکزی امریکا ‘سیا’ در شماری از کشورهای جهان از جمله افغانستان، پاکستان و تایلند و همچنین برخی دیگر کشورها با شیوه های مختلف شکنجه از جمله تهدید به هتک حرمت جنسی، برهنگی اجباری، محرومیت طولانی از خواب، اعدام های ساختگی، تهدید علیه فرزندان، خانواده و سایر مظنونانی که در بازداشت امریکایی ها بودند، آنان را تحت آزار و شکنجه روحی و جسمی قرار داده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *