عبدالله عبدالله: نتایج آرای تقلبی را نمی پذیریم

داکترعبدالله عبدالله نامزد پیشتاز دور اول انتخابات ریاست جمهوری و رهبر تیم اصلاحات و همگرایی صریحا اعلام کرد که به هیچ وجهی نتایج آرای تقلبی را نمی پذیرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، قرار است کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان فردا دوشنبه (۱۶ سرطان) نتایج ابتدای دور دوم انتخابات ریاست کشور را اعلام کند.

با این حال داکتر عبدالله رهبر تیم اصلاحات و همگرایی هشدار داده است که یک رای تقلبی را هم نمی پذیرد و او تاکید دارد که باید تفکیک آرای پاک از آرای ناپاک براساس شاخصه های معین صورت بگیرد.

آقای عبدالله که در یک نشست خبری در کابل صحبت می کرد گفت: ما طرفدار پاک شدن آرای پاک از آرای ناپاک هستیم و هیچگاه ما نمیخواهیم که کشور را بسوی بحران سوق دهیم اما از آرای پاک مردم افغانستان دفاع میکنیم.

او گفت: تیم اصلاحات و همگرایی در سراسر افغانستان رای دارد و از آن حمایت میکند و تاکید روی آرای پاک داریم و تا زمانی که رای پاک از آرای نا پاک جدا نشود ما نتایج ابتدایی آرای تقلبی را قبول نداریم و نخواهیم پذیرفت.

آقای عبدالله تاکید کرد که ما از رای پاک مردم خویش دفاع می کنیم و تلقب را به هیچ وجهی نمی پذیرم و در عدم توجه مقامات آن وقت به مردم افغانستان مراجعه خواهیم کرد و از مردم کمک خواهیم خواست.

به باور وی، تقلب گسترده در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفته است و جامعه جهانی نیز به این باور است که تقلب صورت و رئیس کمیسیون مستقل انتخابات نیز تائید کرده که تلقب گسترده ای صورت گرفته است.

آقای عبدالله خاطرنشان کرد  ما امروز با اسناد به ثبوت تقلبات گسترده را به اثبات رساندیم که تقلب صورت گرفته و حرف های آقای نورستانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات نیز دلالت بر گستردگی تلقب می کند.

رهبر تیم اصلاحات و همگرایی گفت دیداری که با هیت خارجی و سناتوران امریکایی داشته نیز آنان خواسته که آرای تقلبی از آرای نا پاک جدا شود.

به باور عبدالله تقلب درانتخابات دور دوم، امنیت افغانستان را به خطر مواجه کرده است بنا براین هر حرکتی که باعث پاک شدن آرای پاک از آرای ناپاک شود آن را میپذیریم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *