عکس های “سلفی” طالبان مسلح در همسایه‌گی مرکز ولایت بغلان

نزدیک به دو سال پیش طالبان مسلح ولسوالی دهنه غوری را که در نزدیکی شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان موقعیت دارد، پس از یک درگیری کوتاه مدت تصرف کردند و از آن زمان تا کنون در این ولسوالی حاکمیت دارند.
پس از اقداماتی چون راه اندازی امتحان کانکور آزمایشی میان شاگردان مکتب ها، ایجاد چوک و چهار راه در ولسوالی دهنه غوری این بار طالبان عکس های سلفی شان را هم از طریق صفحات اجتماعی به نمایش گذاشته اند.
انتشار این عکس ها و دست به دست شدن آن در صفحات اجتماعی نگرانی های باشنده گان ولایت بغلان را بیشتر کرده است.
شفیق الله باشنده شهر پلخمری می گوید، اگر اقدامات زودهنگام برای برچیدن دامنه حاکمیت طالبان مسلح در ولسوالی بغلان مرکزی روی دست گرفته نشود، در بهار سال آینده این ولایت به چالش های بیشتری روبرو خواهد شد.
محمدظریف ظریف عضوی شورای ولایتی بغلان حکومت را در قبال راه اندازی عملیات نظامی برای سرکوب مخالفان مسلح دولت در این ولایت به بی برنامه¬گی متهم می‌کند.
وی می گوید، طالبان مسلح بر علاوه ساحات دندغوری و دندشهاب الدین در حومه شهر پلخمری در برخی ولسوالی دیگر نیز حضور گسترده دارند و هر از گاهی امنیت را در این ولایت به چالش می‌کشند.
این عضوی شورای ولایتی بغلان همچنان با نگرانی از بهار سال پیشرو می‌گوید اگر وضعیت همین‌گونه ادامه یابد، ممکن وضعیت امینتی از این نیز بدتر شود.
اما مقام های امنیتی این ولایت از آغاز عملیات زود هنگام برای سرکوب مخالفان مسلح دولت در این ولایت خبر می‌دهند.
مل پاسوال اکرام الدین سریع فرمانده پولیس بغلان، می‌گوید، تمام آماده‌گی ها برای راه اندازی عملیات از سوی مقام ها در مرکز کشور گرفته شده و به زودترین فرصت لانه های هراس افگنان نابود خواهد شد.
اما تا کنون روشن نیست که عملیات پاکسازی چه زمانی آغاز خواهد شد، درحالی که همچنان بی باوری ها در این باره میان مردمان بغلان وجود دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *