عملیات نظامی در شمال با رهبری جنرال دوستم

معاون اول ریاست جمهوری می گوید که عملیات گسترده نظامی را در همکاری با نیروهای حمایت قاطع، در ولایت های شمالی راه اندازی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بعد از دیدار اسکات میلر، فرمانده نیروهای ناتو و اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع، امروز (۱۴قوس) جنرال “دون هی” فرمانده اسپیشل فورس امریکا و جنرال “بروتس” فرمانده عملیات های شبانه قطعات خارجی در شمال به دیدار جنرال دوستم رفتند.

بعد از این دیدار که پشت درهای بسته انجام شد، جنرال دوستم از راه اندازی یک عملیات نظامی برای سرکوب شورشیان در شمال کشور خبر داد.

وی اظهار داشت که در دیدارهای اخیر، وضع امنیتی شمال را بررسی کرده اند و قرار شده تا عملیات گسترده ای انجام دهند.

اما جنرال دوستم در مورد مناطق مورد نظر برای عملیات جزئیات بیشتر نداد و تاکید کرد “اینکه (عملیات را) در کجا و چه زمان شروع می‌ کنیم، بعدتر شما را در جریان قرار می‌دهیم.”

در عین حال، جنرال ولی محمد احمدزی، فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین نیز که در نشست حضور داشت گفت که گزارش‌ هایی از موجودیت پایگاه‌های داعش در شمال به آنها رسیده است.

به گفته وی، “اطمینان می دهیم قوت های افغان در حمایت قوی با (نیروهای حمایت قاطع)، روی آن نقاط کار می کنند و هر مرکزی که به نام داعش، القاعده و طالب باشد را از بین خواهند برد.”

این در حالی است که جنرال دوستم در گذشته نیز بارها گفته بود که اگر حکومت اجازه بدهد، عملیات‌ نظامی علیه طالبان و داعش راه اندازی کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *