عمار حکیم؛ از همه می خواهم که در شرایط بحرانی ایران را یاری رسانند

یک مقام عراقی با اشاره به وضع تحریم های آمریکا علیه ایران گفته است از همه می خواهم که در این شرایط در کنار ایران باشند و به آن کشور یاری برسانند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سید عمار حکیم، رییس جریان الحکمت ملی عراق روز چهارشنبه(۱۷ اسد) گفته است که جمهوری اسلامی ایران در تمام شرایط سخت در کنار عراق ایستاده شده بود و در حال حاظر باید همه از این کشور حمایت کرده در این شرایط سخت اقتصادی از این کشور حمایت کنند.

سید عمارحکیم، در این خصوص گفته است که ایران تحت فشاری قرار دارد که هدف آن اقتصاد و نظام سیاسی این کشور است او از تمام  مقامات عراق خواسته است که  در این شرایط بحرانی در کنار ایران ایستاده و از  این کشور را حمایت کنند.

این مقام عراقی ایستادن در کنار ایران را وظیفه اسلامی و اخلاقی خود شان عنوان کرده و گفته که عراق باید در این شرایط نقش “راه تنفسی” ایران را داشته باشد زیرا ایران در تمامی شرایط بحرانی در کنار عراق بود.

از سوی هم او بیان داشت که عراق و ایران منافع مشترک وابستگی های دارد که نمی شود نا دیده گرفت و همچنان ۱۳۰۰ کیلو متر مرز مشترک دارد.

در همین حال سید عمار حکیم تصریح کرد که مطمیین است رهبران ایران با توجه به حمکت و هوشمندی ایران را از چنین شرایط بیرون می کنند و همچنان میل به جنگ ندارد و در عین حال آمریکا و سایر کشور ها هم جنگ را به نفع شان نمی بینند.

این در حالی است که چندین کشور اروپایی نیز حمایت شان را  از ایران اعلام کرده است و گفته که ایران یک طرف قابل اعتماد است و هیچ شرایط برجام را نقص نکرده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *