عظیمی: تحقیقات در باره حمله تروریستی دیروز آغاز شده است

جنرال ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان می گوید تحقیقات در باره چگونگی حمله روز گذشته در پایگاه نظامی اردوی ملی در کابل غاز گردیده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بر اثر تیراندازی یک سرباز ملبس با یونیفورم نظامی بر روی مربیان خارجی در پایگاه آموزشی نیروهای اردوی ملی در کابل شماری کشته و زخمی شدند.

با این حال سخنگوی وزارت دفاع ملی این حمله را یک عمل تروریستی و جنایات کارانه خوانده و تاکید کرده است که این رویداد همه ای منسوبین وزارت دفاع ملی افغانستان را متاثر ساخت.

براساس خبرنامه وزارت دفاع، وزیر دفاع ملی این عمل تروریستی را به شدید ترین الفاظ محکوم نموده مراتب تسلیت و همدردی خود را یک بار دیگر به خانواده قربانیان – همسنگران شان و کشور های دوست ابراز داشته از بارگاه خداوند متعال برای مجروحین شفای عاجل تمنا مینماید.

در این خبر نامه آمده است که دشمنان وطن باید بدانند که چنین اعمال بزدلانه و ناجوانمردانه ملت ما را در مبارزه با تروریزم و منسوبین نیروهای دفاعی و امنیتی را در مبارزه علیه دهشت افگنی مصمم تر، با اراده تر و با اعتماد تر میسازد.

در خبرنامه گفته شده که تحقیقات در این راستا آغاز گردیده است .

مقامات امنیتی افغانستان کشته شدن یک جنرال بلند پایه امریکایی که مسئولیت آموزش و تجهیزات اردوی ملی افغانستان را به عهده داشته تائید کرده و گفته اند دراین حمله شمار دیگر از مربیان خارجی و همچنین مسئول بخش آموزش نظامی وزارت دفاع زخمی شده اند.

براساس گزاشهای تائید ناشده در این حمله چهار تن از مقامات خارجی شامل اتباع امریکا و آلمان کشته و چهار تن دیگر زخمی شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *