عطا محمد نور: والی بلخ بودم و هستم

نور: “من بیدی نیستم که با هر بادی بلرزم” عطامحمد نور والی قبلی ولایت بلخ امروز شنبه طی یک نشست خبری با تأکید بر خواست هایش می گوید: “من بیدی نیستم که به هر بادی بلرزم”.

والی مستعفی بلخ با انتقاد از عملکرد ریس جمهور غنی که از آن به عنوان “فریب کاری” یاد می نماید می گوید، بجز از تفاهم کسی دیگری نمی تواند او را بر طرف کند.

عبدالله و غنی از نور چرا می هراسند؟

عطامحمد نور می گوید، ترس ریس اجراییه و ریس جمهور از نفوذ، جرأت و توانایی که او دارد در انتخابات پیشروی ریاست جمهوری است.

عطا محمد نور نور هراس عبدالله عبدالله را مسأله درون حزبی و هراس ریس جمهور غنی را موضوعات اقتصادی و سیاسی می خواند.

به گفته والی قبلی بلخ در پی برکناری وی از سِمت ولایت بلخ، مواردی چون استخراج نفت، قرار داد خط آهن و نا امنی شمال نهفته است که از آن ریس جمهورنفع می برد.

نور، همچنان به اجازه نیافتن عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری به داخل کشور اشاره کرده و آن را نیز خودکامه گی حکومت می خواند.

ریس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان که از وی به عنوان یکی از والی های مقتدر و با نفوذ حکومت افغانستان یاد می شود، یاد آوری کرد که وی این خواست حکومت را نمی پذیرد بجز از تصمیم رهبری حزب جمعیت اسلامی.

پس از اعلام پذیرفته شدن استعفای آقای نور از سوی ریاست جمهوری، که از جانب والی بلخ منتفی خوانده شد، باشنده گان شمال افغانستان به ویژه ولایت بلخ نگران این تنش ها استند.

از سوی هم در اکثر ولایت های افغانستان طی گردهمایی های شماری از چهره های سیاسی و مطرح کشور از والی بلخ حمایت کردند.

 

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *