عطامحمد نور از مقام ولایت بلخ کنار رفت!

گزارشهای از ولایت بلخ در شمال کشور حاکی از آنست که عطا محمد نور والی این ولایت بنا بر دلایل نامعلومی از سمت خود کنارگیری کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عطامحمد نور از حامیان قوی تیم اصلاحات و همگرایی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان است.

گزارشهای وجود دارد که وی تمام صلاحیت های اجراییوی خود را طی مکتوبی رسمی به ظاهر وحدت معاون خود تفویض نموده است.

ظاهر وحدت در گفتگو با رسانه ها تفویض تمام صلاحیت های ولایت بلخ از سوی عطا را تائید کرده است.

در همین حال از نزدیکان آقای نور به خبرگزاری خاورمیانه گفت که آقای نور برای مدتی به کشور ازبکستان سفر کرده و به همین منظور آقای وحدت را به عنوان سرپرست ولایت بلخ معرفی کرده است.

این منبع که نخواست نامش افشا شود خاطرنشان کرد که عطا محمد نور برای یک سفر کاری وارد تاشکن پایتخت ازبکستان شده و به زودی به کشور بازخواهند گشت.

از سوی هم آقای عطا محمد نور در صفحه رسمی فیسبوکش نوشت که شماری از رسانه ها بصورت عمدی، خبر هایی را مبنی بر کناره گیری اینجانب از مقام ولایت بلخ و فرار من از کشور را پخش و روان عمومی را صدمه زده اند.

من در حالیکه نفس این گونه رویکرد ها را در تضاد با اصل حرفه روزنامه نگاری می پندارم که آنرا در مغایرات با اصول و پرنسیپ های پذیرفته شده ملی و جهانی نیز تلقی می کنم.

او خاطرنشان کرد که من به عنوان فرزند صادق این سرزمین که با قدم های استوار و پولادین چه در برابر ارتش تا دندان مسلح شوروی پیشین و چه در برابر تروریزم جهانی، القاعده، طالبان و بغاوت گران جهانی با قامت ایستاده مبارزه کردم، پاهایم نلرزید و هرگز به ترک کشور و مردم خویش مبادرت نورزیدم.

او افزوده است که  در بیش از یک دهه اخیر نیز چه در تأسیس نظام و چه در تشکل، تقویت و گسترش حکومت داری، از هیچ تلاشی مبتنی بر منافع مردم، دریغ نورزیدم، در هیچ معامله یی نپیوستم، راه خود را در کنار مردم خویش انتخاب کردم و مردم و سرزمین را بر هرچه منافع شخصی و گروهی ارجحیت دادم، حالا چگونه ممکن است بخاطر که، برای چه و در برابر کدام توان و نیرویی، سرزمینم را ترک کنم و میدان سیاست را رها کنم؟

وی اکید کرده که من متعهد به خدمت گذاری و پاسداری از مردم و سرزمین خود هستم. هرگز کنار رفتنی در میان نبوده و بزودی در روز های نزدیک پس از تکمیل بخشی از تداوی قبلی ام که در افغانستان آغاز کرده بودم، در کنار مردم و سرزمینم خواهم بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *