عربستان در حال تخریب مکانهای مقدس

عربستان باتخریب خانه همسر پیامبر در چند قدمی محل تولد حضرت محمد(ص) ، در صدد است تامحل تولد پیامبر اسلام (ص) را هم تخریب کند.

به گزارش خبرگزاری خارومیانه، به نقل از روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، به تازگی به طرحی دست یافته است که بر اساس آن، یک شرکت عربستانی قصد دارد به بهانه اجرای طرح های ساخت وساز نزدیک مسجد الحرام، با تخریب بقایای محل تولد حضرت محمد (ص) (موسوم به مولد النبی)ساختمان‌های جدیدی را جایگزین آن کند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت،عربستان در طرح‌های ده میلیارد دالری خود که مکه را به شهری مملو از آسمان‌خراش و هتل تبدیل می‌کند، اندک توجهی به حفظ آثار معماری تاریخی‌ آن ندارد.

عرفان العلوی، تاریخدان و مدیر اجرایی بنیاد مطالعات میراث اسلامی انگلیس می‌گوید، آخرین بازمانده از آثار باستانی دوران صدر اسلام در عربستان، محل تولد پیامبر است که مهمترین محل برای مسلمانان در سراسر جهان است.

عربستان از چند سال پیش به بهانه توسعه مسجدالحرام، ساخت و ساز گسترده را در مکه آغاز و بسیاری از بناهای تاریخی را تخریب و با ساختمان‌های جدید جایگزین کرده است.

در سال های گذشته ، عربستان، ستون‌های دوره عثمانی مسجد‌الحرام را که حکاکی‌هایی در توصیف پیامبر روی آن‌ها انجام شده بود، تخریب کرده و خانه همسر پیامبر که چند قدم با محل تولد حضرت محمد(ص) دارد، هم اکنون به محل ساخت یک مجموعه بزرگ سرویس صحی تبدیل شده است.

کارشناسان مذهبی و باستان‌شناسی بارها درباره نابودی بخش بزرگی از میراث معماری اسلامی در جریان طرح‌های ساخت و ساز عربستان هشدار داده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *