عبدالله: اجراات کمیسیون های انتخاباتی افغانستان غیرقانونی است

داکتر عبدالله عبدالله، نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بعد از ظهر امروز(پینج شنبه ۲۹ جوزا) در یک نشست خبری خواهان برکناری ضیاالحق امرخیل شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داکتر عبدالله عبدالله گفت: تمام اجراات کمیسیون انتخابات به ما و مردم افغانستان غیر قانونی است و بعد از این هیچ نوع اجراات کمیسیون های انتخاباتی برای ما پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به اینکه دولت افغانستان در انتخابات بی طرف نبوده گفت: تمام مسئولیت بن بست سیاسی متوجه کمیسیون های شکایاتی انتخابات و رئیس جمهور افغانستان میباشد.

همچنین آقای عبدالله خاطرنشان کرد، که ما به دنبال بحران در افغانستان نیستیم بلکه مطابق قانون میخواهیم از حق مردم افغانستان دفاع کنیم.

آقای عبدالله که دریک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت: ما در مورد حق مردم افغانستان صحبت میکنیم چرا که به خواست های مشروع ما پاسخ گفته نشده است.مردم افغانستان می دانند که در انتخابات چه گذشت، و ما از حق مردم افغانستان دفاع میکنیم.

این نامزدپیشتاز انتخابات گفت: از واقعیتی های که مردم افغانستان در انتخابات شاهد هستند کسی چشم پوشی کرده نمیتواند. متاسفانه کمیسیون های انتخاباتی در هر دو انتخابات، بی طرف نبودند و ارای تیم مارا هدف قرار دادند.

داکتر عبدالله میگوید: ده ها نفر از کارمندان کمیسیون انتخابات اسنادی مبنی بر تقلب در انتخابات دارند که به زودی ارائه خواهد شد.

آقای عبدالله تاکید کرد: حکومتی که به اساس تقلب به وجود آید، نزد مردم افغانستان هیچ مشروعیتی نخواهد داشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *