عبدالله، برای اعلام حکومت اش از مردم مهلت خواست

داکتر عبدالله عبدالله رهبر تیم اصلاحات و همگرایی در واکنش با اعلام نتایج ابتدایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کشور، در جمعی صدها تن از هوادرانش در خیمه لوی جرگه کابل گفت: نتایج دور دوم را قبول نداریم و آن را بکلی رد و تقبیح میکنیم.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کمیسیون مستقل انتخابات روز دوشنبه (۱۶ سرطان) نتایج ابتدایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که براساس اشرف غنی احمدزی ۵۶ درصد و داکتر عبدالله ۴۳ درصد از آرا را از آن خود کرده اند.

با این حال عبدالله عبدالله امروز (سه شنبه ۱۷ سرطان)  گفت: ما به آرای پاک خود افتخار می کنیم و این تیم در دور اول و دوم رای پاک داشته است و نتایج آرای تقلبی را قبول نمی پذیریم.

عبدالله گفت، برای جداسازی آرای تقلبی تلاش زیاد کردیم و ارگ ریاست جمهوری و کمیسیون انتخابات توجه جدی نکردند بنا براین نتیجه آرای تقلبی برای یک روز، یک هفته و یا هم بیشتر آن را نمی پذیریم و قبول نداریم.

این سخنرانی رهبرتیم اصلاحات و همگرایی با شعار زنده باد عبدالله بدرقه می شد و در آن شماری زیاد از رهبران جهادی، اعضای جامعه مدنی، معاونین عبدالله و اعضای ستاد انتخاباتی او حضور داشتند.

آقای عبدالله خاطرنشان کرد که مردم افغانستان از او خواسته و میخواهند که هرچه عاجلتر حکومت خود را اعلام کند و به گفته او نه تنها این مردم افغانستان شاهد تقلبات گتسرده در دور دوم انتخابات بوده بلکه صندوق های پلاستیکی که در آن اوراق انداخته شده نیز شاهد این امر بوده است.

رهبر تیم اصلاحات و همگرایی افزود: ملتی که برای ارزشهای خود میلیونها شهید داد و از حق خود دفاع کرده اند حال نیز از آرای خود به حیث ناموس خود دفاع می کنند و من به عنوان فرد مورد اعتماد مردم جان خود را فدای ملت می کنم اما حکومت تقلبی را نمی پذیرم.

او گفت: من همینجا (خیمه لوی جرگه) اعلام میکنم که امروز ملت افغانستان درخواست کردند که حکومت خود را در همینجا اعلام کنم بنا براین  صدای مردم و ملت افغاسنتان را نادیده نمی گیرم اما برای اعلام حکومت از ملت شریف افغانستان مهلت می خواهم.

داکترعبدالله عبدالله تصریح کرد که “تصمیم ما را هیچ کس در سراسر دنیا نادیده گرفته نمیواتد و قطعه قطعه شویم حکومت تقلبی را نمی پذیریم، کسی بالای ما چیزی را در هر شرایط تطبیق کرده نمیتواند چرا که تمام عمر خود را وقف ارزشهای ملی خود کردیم و حال هم بحران افغانستان رتا نمی خواهیم بلکه عزت افغانستان و وحدت ملی را میخواهیم.

او گفت، در ۴۸ ساعت گذشته ما خواستیم که آرای تقلبی از آرای پاک جدا شود اما این کار صورت نگرفت و با مقامات جامعه جهانی و بین الملل از دو روز به این طرف صحبت های داشتم تا از این بن بست انتخاباتی بیرون شویم اما کرزی و کمیسیون مستقل انتخابات به خواستهای ما پاسخ رد دادند.

وی افزود؛ ما تمامی دار و ندار زندگیم را فدای قدم یک خواهر که برای دادن رای به پای صندوق رای رفتن،  نمیدهم و بدون شک و شبهه برنده انتخابات هستیم و یک روز اجازه حکومت تقبلی را نمی دهیم و حکومتی که به میان می آمد آن حکومت براساس آرای مردم افغانستان است و هیچ فشاری نمیتواند روی ما تاثیر بگذارد.

عبدالله در اخیر سخرانی اش گفت: مردم از ما توقع دارد که هرچی زودتر حکومت خود را اعلام کنیم و ما به ملت افغانستاتن اطمینان می دهم که حکومت شما اعلام خواهد شد و هرآنچه مردم تصمیم بگیرند همان کار را خواهیم کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *