عاملان ویرانی سوریه باید جبران خساره کنند

معاون نخست وزیر سوریه می‌گوید کشورهایی که در بحران سوریه دست داشته‌اند باید ویرانی‌هایی را که در این کشور به وجود آورده‌اند جبران کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، قدری جمیل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت : ما نباید فراموش کنیم که سوریه از لحاظ منابع و ذخایر، کشوری غنی و ثروتمند است، با این وجود مشخص است که پس از این همه ویرانی و تخریب، منابع و ذخایر این کشور برای بازسازی کافی نیست، پس برای بازسازی این کشور باید منابع مالی خصوصی و سایر منابع بسیج شود، طبیعی است که کشورهایی که سوریه را ویران کرده‌اند باید جبران کنند.

معاون نخست وزیر سوریه با اشاره به ترکیه این کشور را به غارت شهر حلب که قطب صنعتی این کشور عربی محسوب می‌شود، متهم کرد، وی خاطرنشان کرد اشخاص فاسدی که متعاقبا به نمایندگان گروه‌های مخالف مورد حمایت خارج مبدل شدند نیز باید هزینه بازسازی ویرانی‌های سوریه را بپردازند.

جمیل افزود مسئله جبران ویرانی‌ها از سوی کشورهایی که در بحران سوریه نقش ایفا کرده‌اند یکی از موضوعات اولویت دار در کنفرانس آتی ژنو ۲ خواهد بود.

دولت‌های عربی و غربی برای دیدار با سران مخالفان در لندن در امروز سه شنبه (۳۰ میزان) آماده شده اند تا آنان را به شرکت در کنفرانس ژنو ۲ ترغیب کنند.

کنفرانس ژنو ۲ به عنوان فرصتی در راستای یافتن یک راه حل سیاسی برای بحران در سوریه در نظر گرفته می‌شود، برگزاری این کنفرانس چند ماه است که به تاخیر افتاده است.

دولت سوریه گفته است در این مذاکرات شرکت خواهد کرد اما با “تروریست‌ها” گفتگو نمی‌کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *