ظریف: امریکا با وجود خون ریزی ها و مصارف گزاف در مقابل ایران شکست خورده است

وزیر خارجه ایران در واکنش به توئیت رئیس جمهور امریکا، گفت واشنگتن طی ۴ دهه گذشته در برابر ایران با شکست مواجه شده است و باید در سیاست هایشان تجدید نظر کند.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، محمد جواد ظریف در یک توئیت با اشاره به تلاش های چهل ساله امریکا مبنی بر شکست دادن ایران نوشت؛ «واشنگتن ۴ دهه میشود که نتواسته است با واقعیت کنار بیاید».

او در ادامه توئیت اش آورده است «۴۰ سال ناتوانی امریکا در پذیرش این مسئله که نمیتواند ایران را تحت سلطه خود درآورد، ۴۰ سال ناتوانی در پیاده کردن سیاست هایش در این کشور، ۴۰ سال شکست با وجود خونریزی ها و مصارف گزاف نشان دهنده ناکامی واشنگتن در تهران است».

او ادامه داد که پس از ۴ دهه شکست، وقت آنست که امریکا در سیاست های ناکامش بازنگری کند.

رئیس جمهور امریکا در یک توئیت نوشته بود «۴۰ سال فساد. ۴۰ سال سرکوب. ۴۰ سال ترور. رژیم ایران فقط موجب چهار سال شکست شده است. مردم ایران که مدتهاست در رنجند شایسته آینده روشن تری هستند.»

در همین حال  وزیر امور خارجه اسپانیا در پیام های توئیتری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن تحسین دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی از ایران به عنوان یک قدرت مهم منطقه ای یاد کرد.

این در حالی است که رسانه های امریکایی نیز مانند سایر رسانه های جهانی حضور گسترده ملت ایران در جشن چهلمین سالگرد انقلاب ایران را پوشش داده و گزارش های متعددی از این راهپیمایی را منتشر کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *