طی یک ماه، دستگیری ۵۲ تن از تروریستان پاکستانی در کشور

ریاست عمومی امنیت ملی کشور می گوید که برج چهارم سال جاری پر دستآورد ترین ماه ها برای نیروهای امنیت ملی افغانستان درراستای دستگیری تروریستان، خنثی سازی عملیات های بزرگ انتحاری و تهاجمی در مرکز و ولایات بوده است.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، جلوگیری از دو حمله بزرگ انتحاری و تهاجمی در شهر کابل و قندهار، کشف و ضبط مقدار هنگفت مواد انفجاریه، سلاح و مهمات مختلف النوع و دستگیری ۵۲ اتباع پاکستان به جرم راه اندازی عملیاتهای تروریستی، تخریبی، انتحاری، ماین گذاری، جاسوسی و … از دستاورد عمده ریاست عمومی امنیت ملی در ماه مبارک رمضان می باشد.

شفیق الله طاهری؛ سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی امروز (یکشنبه ۱۳ اسد) در یک نشست خبری در کابل گفت: یک گروه ده نفری از تروریسان از عاملین حملات انتحاری و تهاجمی در قندهار و یک و گروه هفت نفری دیگر از ترویستان در شهر کابل موافقانه دستگیرشدند و از رویداد خونین در این دو شهر بزرگ کشور جلوگیری شد.

به گفته وی، د راین ماه دو تن از ولسوالان نام نهاد گروه طالبان در ولایات ننگرهار و تخار نیز دستگیر شدند در طول چهار ماه گذشته ۳۴۲  تن از مخالفین مسلح  دولت دست از جنگ و دهشت کشیده به پروسه صلح پیوسته اند.

همچنین در جریان چهار ماه گذشته ۱۳۹۲ منسوبین ریاست عمومی امنیت ملی یک هزار ۲۰۰ میل سلاح مختلف النوع، ۱۱۲ هزار ۵۰۸ کیلو گرام مواد انفجاری، یک هزار ۴۲۲ حلقه ماین ضد وسایط ، ضد پرسونل و بشکه ئی و ۱۵۰ عدد پرتله زرهی کشف و ضبط شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *