طرح ترور «قاسم سلیمانی» شکست خورد

سپاه پاسداران ایران می گوید که طرح و برنامه انجام شده برای ترور «قاسم سلیمانی»، در ولایت کرمان این کشور شکست خورده و خنثی شد.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران ایران در سخنان امروز (۱۱میزان) گفت که این طرح از سوی سازمان امنیتی عبری ـ عربی طراحی شده بود.

وی اظهار داشت: «در این طراحی قرار بود تیم تروریستی با ورود به کشور در ایام فاطمیه، محلی در جوار حسینیه مرحوم پدر سردار سلیمانی را خریداری کرده و با استقرار در آن ۳۵۰ تا ۵۰۰ کیلو مواد منفجره را تهیه و از طریق ایجاد کانال در زیر حسینیه قرار دهند و زمانی که وی به رسم همه ساله در ایام تاسوعا و عاشورا در این حسینیه و در جمع عزاداران حسینی حضور می‌ یابد، آن را منفجر کنند».

طائب افزود که اعضای این تیم تروریستی بعد از دستگیری اعتراف کردند که قصد داشتند با ترور سردار سلیمانی، اتفاق بزرگی را برای برهم زدن اوضاع داخلی و افکار عمومی ایران رقم بزنند.

رئیس سازمان اطلاعات سپاه تصریح کرد که با دستور سردار سلیمانی، قبل از تاسوعا و عاشورا موفق شدند تا این طرح را خنثی کرده و گروه سه نفره آن را بازداشت کنند.

بر اساس گفته های وی، زمانی که اعضای این گروه برای آموزش از ایران به کشورهای همسایه برده شدند تا با هزینه‌ های زیاد آماده عملیات شده و دوباره به ایران برگردند، تحت کنترول سپاه بودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *