طرح تازه حکمتیار برای صلح افغانستان

نامزد انتخابات ریاست جمهوری می گوید که برای صلح افغانستان باید چهار جناح سیاسی اجماع کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گلبدین حکمتیار، در نشستی به مناسبت ۲۶ دلو، سالروز خروج نیروهای ارتش سرخ شوروی، اظهار داشت که تلاش هایی برای سبوتاژ کردن صلح افغانستان وجود دارد.

وی افزود که اجماع سیاسی و مرجعی که بتواند در رابطه به صلح تصمیم بگیرد، وجود ندارد.
حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان ضمن حمایت از مذاکرات امریکا با طالبان گفت که تا اکنون معلوم نیست هیئت مذاکره‌کننده با طالبان را کی می‌سازد و این هیئت چه برنامه و طرحی برای پایان خشونت‌ ها دارد.
به باور وی، برای رسیدن به اجماع سیاسی، توافق چهار جریان سیاسی شامل دسته‌ های انتخاباتی دولت‌ ساز به رهبری اشرف غنی، ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله، تیم صلح و عدالت اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار و یک مجموعه دیگر از نیروهای سیاسی نزدیک به حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان یک راه ساده و عملی است.
حکمتیار ابراز داشت که این چهار جریان سیاسی از همه مردم و جریان‌ ها در افغانستان نمایندگی می‌ کند و در یک نشست مشترک می توانند یک اجماع سیاسی را شکل بدهد و تصمیم نهایی را در مورد صلح بگیرد.
وی معتقد است که بعد از مذاکرات بین‌ الافغانی، در مورد مسایل مهم ملی مانند قانون اساسی، نوع نظام آینده، ترکیب حکومت و سیاست‌ های آینده بحث صورت بگیرد.

این اظهارات در حالی بیان می شود که مقام های امریکایی می گویند که توافق با طالبان به زودی نهایی می شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *