طرح برکناری ولیعهد عربستان در حال اجراست

رسانه های امریکایی از عملی شدن طرحی خبر میدهند که به اساس آن، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در پیوند به فشارها بخاطر پرونده جمال خاشقچی از سمتش کنار گذاشته خواهد شد.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، «سعد الفقیه» رهبر «جنبش اصلاحات اسلامی»  مخالفان مقیم  انگلیس، جمال خاشقچی خطرناک ترین مخالف آل سعود به حساب می رفت.

وی گفته است پس از آنکه بن سلمان بازداشت های نوبتی را در عربستان دامن زد، خاشقچی در مقالات خود از قربانیان این اقدام دفاع کرد و مقالاتش را در رسانه های امریکایی نشر می کرد و این امر بر افکار عمومی تأثیر گذاشت و  از نظر ولیعهد عربستان خطرناک ترین مخالف جلوه کرد.

الفقیه افزود که مقالات منتشر شده در رسانه های امریکایی باعث شد که محمد بن سلمان؛ جمال خاشقچی را به قتل برساند.

وی اضافه کرد که پرونده خاشقچی باعث می شود که یا کودتای داخلی در عربستان صورت گیرد یا بن سلمان مجبور خواهد شد به دلیل فشارهای بیرونی از سمت اش استعفا بدهد.

خبر کناره گیری ولیعهد عربستان در حالی پررنگ تر می شود که شاهزاده خالد بن سلمان بن عبدالعزیز سفیر عربستان در امریکا، اخیرا به کشورش بازگشته و گمانه زنی ها در خصوص جانشینی وی وجود دارد.

این درحالی است که پادشاه عربستان رسما به گزارش های نشر شده واکنش نشان داده و گفته است که این اخبار صحت ندارد و از سوی رسانه های فاقد اعتبار به نشر رسیده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *