طالبان پاکستان مسئولیت انفجار پیشاور را برعهده گرفت

گروه موسوم به جندالله وابسته به طالبان پاکستان مسئولیت دو انفجار انتحاری علیه مسیحیان در شهر پیشاور را برعهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، احمد الله سخنگوی شاخه جندالله زیر مجموعه گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان گفت: آنان در اعتراض به حملات موشکی طیاره های بدون سرنشین امریکایی در مناطق قبایلی پاکستان دو نفر از عاملان انتحاری خود را روز یکشنبه (دیروز) به مراسم مذهبی مسیحیان در کلیسای شهر پیشاور فرستادند.

وی امروز در گفت وگو با رسانه های محلی پاکستان از نقطه ای نامعلوم افزود: تمام اعضای شاخه ھای زیرمجموعه تحریک طالبان به عملیات خود در اعتراض به حملات طیاره های بدون سرنشین امریکایی ادامه داده و با این ھدف خارجیھا و دیگر شھروندان را در پاکستان مورد ھدف قرار می دھند.

مقامهای پولیس شھر پیشاور پاکستان گزارش دادند، ۸۱ نفر شامل ۳۴ زن و ھفت کودک پاکستانی در دو انفجار انتحاری روز گذشته در حین مراسم مذھبی کلیسایی در منطقه کوھاتی گیت این شھر کشته و بیش از ۱۴۷ نفر زخمی شدند.

ممنون حسین رئیس جمهوری و نواز شریف نخست وزیر پاکستان حملات تروریستی به کلیسای شھر پیشاور را بشدت محکوم کرده و به مسئولان دولتی و امنیتی ایالت خیبرپختونخوا دستور دادند تا ضمن آغاز عملیات جستجو و تحقیق عناصر این اقدام تروریستی را بازداشت و مجازات کنند.

مسیحیان معترض این کشور روز دوشنبه تظاهراتی را در چندین شهر پاکستان ازجمله پیشاور، اسلام آباد، راولپندی، لاهور، کراچی، کویته و تعدادی از شهرهای بزرگ این کشور برگزار کرده و ضمن محکومیت شدید این اقدام تروریستی خواستار برخورد جدی دولت و سازمانهای قضایی با عاملان این جنایات و همچنین حفاظت از جان اقلیتهای مذهبی در این کشور شدند.

در حالی که مقامات عالی رتبه سیاسی و نظامی پاکستان گزینه ھای آغاز گفت و گوھای صلح با شبه نظامیان طالبان را بررسی می کنند، حملات انتحاری توسط گروھک جندالحفصه وابسته به تحریک طالبان در کلیسا جان شھروندان بی گناہ را گرفتند که اکثر آنان به جامعه مسیحیت پاکستان تعلق داشتند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *