طالبان ولسوالی دوآب ولایت نورستان را تصرف شدند

گروه طالبان در یک حمله گسترده نظامی در ولسوالی دوآّب ولایت نورستان کنترل کامل این ولسوالی را به اختیار خود در آوردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مقام‌های محلی خبر سقوط ولسوالی دوآب را بدست طالبان تائید کرده و گفته اند که شام روز گذشته صد‌ها تن از افراد گروه طالبان به این ولسوالی حمله کردند و کنترل این ولسوالی را به دست گرفتند.

عبدالباقی نورستانی فرمانده پولیس ولایت نورستان گفته که نیروهای امنیتی کشور به دلیل کمبود مهمات از این ولسوالی”عقب نشینی تاکتیکی” کرده‌اند و به تپه‌های ولسوالی که از دسترس مخالفان مسلح دور است پناه برده اند.

آقای نورستانی به بی بی سی گفته که این عقب نشینی پس از درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و مخالفان مسلح صورت گرفت. او می‌گوید نیروهای تازه نفس به محل رسیده اند و برای پاکسازی ولسوالی دوآب از نفوذ مخالفان مسلح عملیات خواهند کرد.

فرمانده پولیس نورستان کشته شدن یک سرباز پولیس ملی را در این درگیری تایید کرده می‌گوید که تعداد زیادی از مهاجمان نیز کشته شده اند اما گزارش‌های تایید نشده حاکی از تلفات بیشتر نیروهای امنیتی در محل است.

دو آب از ولسوالی های هشت گانه ولایت نورستان به ولایت شرقی لغمان وصل است و پیش از این نیز در سال ۲۰۱۱ برای یک روز به دست مخالفان مسلح افتاده بود که نیروهای امنیتی افغانستان دوباره کنترل آن را پس از درگیری با مخالفان مسلح به دست آوردند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *