طالبان مسلح ۷۰ تن را در مسیر شاهراه قندهار – ترینکوت ربودند

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در واکنش به گروگان گیری بیش از ۷۰ فرد ملکی در مسیر شاهراه قندهار- ترینکوت (ولسوالی شاه ولی کوت) توسط مخالفین مسلح دولت اعلامیه صادر کرد و به شدید ترین الفاظ محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، طالبان از مجموع ۷۰ غیرنظامی ربوده شده ۷ تن آنها را به شهادت رسانده و ۴۳ تن دیگر آنها هنوز هم تحت اسارت شان قرار دارد و ۲۰ تن دیگر رها کرده اند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر گفته است که هدف قرار دادن و گروگان گیری افراد ملکی نقض صریح و اشکار قواعد حقوق بشردوستانه بین المللی، موازین حقوق بشر و احکام دین مقدس اسلام می باشد.

در این اعلامیه تاکید شده است که بر اساس اصول حقوق بشردوستانه بین المللی سازمانداهی وانجام چنین حملات از مصادیق جرایم جنگی به شمار رفته و عاملین آن باید مورد پیگرد عدلی قرار گیرند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان از مخالفین مسلح دولت به طور جدی تقاضا می‎کند تا از کشتن و گروگان گیری افراد ملکی خود داری نموده و افراد تحت اسارت خویش را هرچه عاجل رها ساخته و بیشتر از این مرتکب جنایات جنگی نگردند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان از دولت افغانستان و به ویژه از نیروهای امنیتی کشور تقاضا می‎کند تا عاملین قضیه متذکره را هرچه عاجل شناسایی، مورد پیگرد عدلی قرار داده و در رهایی افراد تحت اسارت نیروهای مخالف مسلح دولت از هیچ سعی وتلاش دریغ نورزیده و از تمامی امکانات در رهایی آنها اقدام نمایند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *