طالبان مسلح ۳۰ منزل مسکونی را در سرپل به آتش کشیدند

مقام های محلی ولایت سرپل می گویند که طالبان مسلح طی ۲۴ ساعت گذشته دست کم ۳۰ منزل مسکونی را در منطقه در مربوطات مرکز این ولایت به آتش کشیده اند.

از سوی هم اعضای شورای ولایتی سرپل از شکننده بودن اوضاع امنیتی در این ولایت به شدت نگران اند و می گویند در دو روز اخیر در چندین بخش؛ طالبان مسلح به حملات شان آغاز کرده اند.

ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل به خبرگزاری خاورمیانه گفت که طالبان مسلح در مناطق آدرینگ و بلغلی در مربوطات مرکز سرپل در مقابل نیروهای امنیتی خانه های مردم را سنگر ساخته اند و از آن به عنوان سپر استفاده می کنند.

به گفته وی، در تازه ترین مورد ۳۰ منزل مسکونی در این مناطق از سوی طالبان مسلح به آتش کشیده شده و ده ها خانواده دیگر در اثر شدت درگیری خانه های شان را ترک کرده اند.

امانی افزود که در جریان نبردهای هوایی و زمینی ۲۴ ساعت گذشته که هم اکنون نیز ادامه دارد، ۱۱ طالب مسلح به شمول دو فرمانده آنها بنامهای مولوی اکرام و مولوی ادریس جان باخته و ۱۳ تن دیگر شان جراحت برداشته اند و همچنان دو سرباز خیزش مردمی کشته شده است.

سخنگوی والی سرپل دلایل کندی عملیات را که هم اکنون ادامه دارد؛ سپر قرار گرفتن خانه های مردم از سوی طالبان مسلح عنوان می کند و همچنان خواهان نیروهای عملیاتی بیشتر برای درهم کوبیدن طالبان مسلح است.

از سویی هم محمد نور رحمانی، رئیس شورای ولایتی سرپل با نگرانی از به وخامت گراییدن اوضاع امنیتی در این ولایت به خاورمیانه گفت که عملاً چندین بخش سرپل درگیر نبرد است.

به گفته وی، در مناطق بازارکمی ولسوالی صیاد، سنگ توده در مسیر ولسوالی گوسفندی و سانچارک حملات طالبان مسلح آغاز شده است و شاهراه نمبر یک سرپل – شبرغان از بیشتر از یکسال بدینسو در تیر رس طالبان مسلح قرار دارد و هر از گاهی از مردمان قربانی می گیرد و همچنان منطقه شیرم ها که نزدیک ترین بخش به مرکز ولایت است شاهد درگیری ها میباشد.

رئیس شورای ولایتی سرپل می گوید اگر به زودترین فرصت دامنه نا امنی و طالبان مسلح برچیده نشود احتمال رویدادهای ناگواری در این ولایت محسوس است.

این در حالیست که ولسوالی کوهستانات ولایت سرپل از یکسال بدینسو در کنترول کامل طالبان مسلح قرار دارد و همچنان منطقه مهم و وسیع شیرم ها که به مرکز سرپل وصل است نیز گواه حضور و فعالیت طالبان مسلح است.

اما طالبان مسلح تا حال در مورد اظهارات مقام های محلی سرپل در مورد سوزاندن منازل مسکونی، اظهار نظر نکرده اند.

محراب الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *