طالبان مسلح هرگونه مذاکره پنهانی با دولت را رد کرد

ذبیح الله مجاهد از سخنگویان گروه طالبان مسلح با انتشار بیانیه‌ای هرگونه مذاکره پنهانی با دولت جمهوری اسلامی افغانستان را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سخنگوی طالبان در پی خبر روزنامه گاردین مبنی بر مذاکرات پنهانی این گروه در قطر با مقامات دولتی افغانستان نوشت که این روزنامه غربی گزارش خود را بر اساس منابع نامعلوم منتشر کرده است.

مجاهد در این بیانیه تاکید کرده است که هیچ گفت‌وگو و یا مذاکره بین دولت و طالبان در دفتر سیاسی این گروه در قطر صورت نگرفته است.

وی در این بیانیه افزوده است که نمایندگان طالبان با «معصوم ستانکزی» رئیس امنیت ملی افغانستان و هیچ مقام دیگری از دولت دیدار نکرده‌اند.

ذبیح الله مجاهد در این بیانیه که امروز منتشر شده گفته است که سیاست طالبان بسیار واضح و روشن است و موضع این گروه در مورد مذاکرات صلح با دولت افغانستان هیچ تغیری نکرده است.

گفتنی است که روزنامه گاردین روز گذشته نوشت که از زمان توقف مذاکرات صلح در پی کشته ملا اختر منصور رهبر سابق طالبان، این مذاکرات اولین گفت‌وگوهایی است که میان این گروه و دولت کابل صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، «ملا عبدالمنان آخند» برادر ملاعمر نیز در  مذاکرات پنهانی اکتبر و سپتامبر طالبان و دولت افغانستان در قطر حضور داشته است.

گفته می‌شود ملا عبدالمنان آخند با «معصوم استانکزی» رئیس امنیت ملی افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *