طالبان مانع برگزاری انتخابات می شوند؟

طالبان مسلح با نشر خبرنامه ‌ای؛ انتخابات را برنامه امریکایی خوانده و گفته اند که مانع برگزاری این روند می شوند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان مسلحت امروز (۱۶میزان) با نشر خبرنامه ای گفته است که امریکا در سال های حضورش در افغانستان با برگزاری برنامه های تحت عنوان انتخابات، زمینه را برای اشغال بیشترشان فراهم کردند.

در این خبرنامه آمده است: «در طول ۱۷ سال اشغال افغانستان از سوی امریکا؛ برنامه ‌های متعددی زیر عنوان انتخابات که مرهم درد مردم نبوده، بلکه سبب آسیب‌ های بزرگ ملی شده و زمینه بیشتر اشغال بیگانگان را مهیا کرده است.»

از سویی هم طالبان مسلح روند انتخابات را نمایشی عنوان کرده مدعی شده اند که بیشتر از ۵۰ درصد خاک افغانستان تحت کنترول آنان است و این روند صرف در مراکز شهرها به گونه ای نمایشی برگزار خواهد شد.

همچنان خبرنامه می افزاید که افراد این گروه با توجه به جان و مال مردم در سراسر کشور برای جلوگیری از برگزاری روند انتخابات آمادگی میگیرند و با هدف قرار دادن اشخاصی که برای برگزاری این روند کار کرده و در فعالیت این گروه مانع ایجاد کنند، این برنامه ای امریکایی‌ ها (انتخابات) را مختل خواهند کرد.

با این حال، مقام های امنیتی کشور پیش از این بارها از تامین کامل امنیت انتخابات در سراسر کشور خبر داده و گفته بودند که هیچ گروه و فردی مانع برگزاری این روند نخواهد شد.

این در حالی است که به اساس تقویم کمیسیون مستقل انتخابات، قرار است تا ۱۲ روز دیگر انتخابات در سراسر کشور برگزار شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *