طالبان برای تکمیل کردن زندانی هایشان حملات شان را افزایش می دهند

رهایی زندانیان طالبان در بدل رهایی زندانیان دولتی از نزد آنها، از جمله شروط ویژه طالبان مسلح برای آغاز مذاکرات بین الافغانی است.

این شرط از سوی حکومت افغانستان هم بی​پاسخ نماند و خروج طالبان از پاکستان شرط گذاشته شد.

اما مسئله نگران​کننده زندانیان دولتی، امنیتی و غیرنظامی در نزد طالبان است.

طالبان مسلح گفته است که در بدل رهایی ۵هزار زندانی​شان، یکهزار زندانی که نزد آنها هستند را رها می​کند.

در این رابطه حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رئیس​جمهور گفته بود که طالبان برای تکمیل کردن تعداد زندانیان​شان، دست به اختطاف خواهند زد.

همین نگرانی در نزد دیگر افراد نیز وجود دارد.

حسیب​الله استانکزی، رئیس شورای ولایتی لوگر در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه، گفت: «در یک هفته کاهش خشونت، هیچ تحرکی از سوی طالبان نشد، چون می​خواستند امتیازگیری کنند.»

وی اظهار داشت که بعد از ختم دوره کاهش خشونت، حملات طالبان مسلح در نقاط مختلف کشور و ولایت لوگر آغاز شد که در نخستین حمله، ۵ تن از سربازان پوسته امنیتی «مس عینک» کشته شدند.

استانکزی اظهار داشت که «طالبان کوشش می​کنند که فشار بیاورند و برنامه دارند که برخی افراد را از شاهراه​ها و مسیرها ببرند؛ تا تعداد زندانی​هایشان تکمیل شود.»

به گفته وی، طالبان یکهزار زندانی ندارند؛ اما چون اعلام کرده​اند که این تعداد زندانی دارند، تلاش​شان برای تکمیل کردن آن را بیشتر کرده​اند.

رئیس شورای ولایتی لوگر می​گوید: «طالبان گفته بودند که زندانی دارند و حالا این کارها (حملات و گروگان​گیری) را می​کنند تا زندانی​هایشان تکمیل شود.»

بر اساس معلومات منبع، مهم نیست که این افراد غیرنظامی، نظامی و یا دولتی باشند؛ بلکه مهم این است که طالبان زندانی​هایشان را تکمیل کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *