طالبان با نماینده گان دولت دیدار نکردند

طالبان مسلح گفته اند که در روز اول نشست امارات، تنها با نماینده گان امریکا، عربستان، پاکستان و امارات دیدار کرده و با نماینده گان دولت افغانستان دیدار نکرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در اعلامیه منتشر شده طالبان مسلح آمده است که این نشست شام دیروز در کشور امارات متحده عربی برگزار شده است.

در اعلامیه آمده است که طالبان مسلح با نماینده گان امریکا، پاکستان، امارات متحده و عربستان سعودی دیدار و مذاکره کرده اند.

در این اعلامیه به نقل از ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان مسلح، گفته شده است که با نماینده گان دولت افغانستان دیدار نداشته اند؛ در حالی که کابل اعلام کرده بود یک هئیت ۱۲ نفری را به امارات متحده و برای مذاکره با طالبان فرستاده است.

مجاهد گفته است که روند مذاکرات امروز (۲۷قوس) نیز ادامه می یابد و در گفتگوهای دیروز بر خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تاکید شده است.

مقام های عالی رتبه کشور تا حال در رابطه به این نشست و عدم دیدار با طالبان مسلح اظهار نظر نکرده اند و امکان دارد که در روز دوم این اتفاق بیافتد.

این در حالی است که شورای عالی صلح افغانستان؛ برگزاری نشست امارات را یک گام عملی از سوی پاکستان در راستای صلح افغانستان عنوان کرده بود.

قابل ذکر است که نشست پاکستان با حضور زلمی خلیلزاد و نماینده گان طالبان که به ابتکار عمران خان طرح ریزی شده بود، برگزار نشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *