طالبان افغان وقایع مصر را محکوم کرد

گروه شبه نظامی که غالبا حملاتی را علیه غیرنظامیان افغان انجام می‌دهد، نسبت به کشتارهای اخیر در مصر “اظهار تاسف” کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این بیانیه همچنین به شدت از عزل محمد مرسی، رئیس جمهوری “مشروع، ملی و منتخب” مردم مصر به شدت انتقاد شده است.

در این بیانیه آمده است: در کشور اسلامی مصر، ارتش، نهادهای امنیتی و پولیس به معترضان صلح آمیز در قاهره حمله کردند و علیه روی کار آمدن دولتی که پس از کودتا علیه محمد مرسی، رئیس جمهوری منتخب مصر روی کار‌ آمده بود، اعتراض کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نیروهای امنیتی با آتش گشودن به سوی معترضان بسیاری از آنان را که در خیمه های خود خواب بودند بدون هیچ هشدار قبلی هدف گرفتند، این حمله غیر انسانی و بدون هشدار از قبل اعلام شده به شهید شدن تعداد زیادی معترض از جمله زنان و کودکان انجامید.

طالبان افغانستان با محکوم کردن شدید این حملات، از ارتش و دولت مصر خواست تا کشتار زنان، کودکان و افراد مسن را متوقف کرده و راه را برای بازگشت رئیس جمهوری منتخب و مشروع مصر هموار کنند تا با این اقدام بتوان اوضاع را کنترل کرد.

طالبان افغانستان همچنین از سازمان ملل، کنفرانس اسلامی، نخگبان بین‌المللی و همچنین جامعه جهانی درخواست کرد تا تنها به محکوم کردن حوادث اخیر مصر اکتفا نکنند.

در ادامه این بیانیه از آنها خواسته شده تا اقداماتی عملی برای جلوگیری از بازداشت و خونریزی‌های بیشتر مردم بیگناه در مصر انجام شود.

به گفته آنها ادامه این وضعیت نه تنها به مردم و کشور مصر صدمه می‌زند بلکه ادامه این اقدامات اثرات منفی در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای خواهد داشت

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *