طالبان از اختلاف بین خودشان پرده برداشتند

طالبان مسلح شاخه ملا اختر منصور، از اختلاف شان با طرف داران ملا هیبت الله آخوندزاده پرده برداشته و شاخه او را به طرفداری از پاکستان متهم کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، قول اردوی ۲۰۹ شاهین با استناد به خبرنامه شاخه اختر منصور؛ امروز (۱۸ میزان) با نشر اعلامیه‌ ای از اختلافات عمیق سیاسی میان رهبران طالبان مسلح پرده برداشته است.

در این اعلامیه آمده است که شاخه اختر منصور، شاخه ملا هیبت الله آخوند زاده را به همکاری و پیروی از پاکستان متهم کرده است.

به نقل از اعلامیه، شاخه اختر منصور اخطارها و هشدارهایی نیز به شاخه ملا هیبت الله داده که تاکنون کدام تغییری در روند کاری آنها نیامده و تاکید شده است که این گروه باز هم به اساس مفاد کشور همسایه (پاکستان) فعالیت دارد.

در بخشی از اعلامیه آمده است که از دید شاخه ملا اختر منصور؛ عملکردها و رفتار شاخه ملا هیبت الله خلاف پالیسی طالبان مسلح بوده و خیانت محسوب می شود و در صورت ادامه این خیانت ها، رهبری ملا هیبت الله زیر سوال می رود.

ملا هیبت الله آخوندزاده در سال ۲۰۱۶ بعد از کشته شدن ملااختر منصور به عنوان رهبر طالبان مسلح تعیین شد؛ اما از همان ابتدا اختلافاتی در روند تعیین رهبر جدید رونما بود و هواداران ملااختر منصور وی را به عنوان رهبر نمی شناختند.

با این حال، گفته می شود که این اختلاف ها نشان دهنده‌ اختلاف بر سر کرسی رهبری طالبان مسلح میان اختر منصور و ملا هیبت الله آخوند زاده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *