ضعف های بنیادی در ساخت و ساز جاده ها در افغانستان

مسئولین در وزارت فواید عامه افغانستان میگویند که ضعف های بنیادی در دیزان، ساخت و ساز، حفظ و مراقبت جاده های افغانستان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شام روز سه شنبه نشستی به ریاست رییس جمهورغنی به منظور بررسی دیزان، ساخت و ساز حفظ و مراقبت جاده های افغانستان در ارگ ریاست جمهوری برگزارشد.

در این نشست مسئولین وزارت فواید عامه، انجنیران و متخصصین و مسئولین شرکت های جاده سازی حضور داشتند که پس از بحث های همه جانبه خاطر نشان گردید که ضعف های بنیادی در دیزان، ساخت و حفظ و مراقبت جاده های افغانستان وجود دارد.

در این نشست فیصله شد که برای رفع نقایص در ساخت و ساز جاده ها و بلند بردن کیفیت جاده ها و پائین آوردن قیمت های احداث آن، توجه جدی شود و مدیریت تمام پروژه ها به صورت همه جانبه بررسی و گزارش دهی از پروژه ها به صورت هفته وار صورت گیرد.

همچنین در این نشست فیصله شد یک چارچوب واضح به منظور تعین معیار های اقتصادی و اجتماعی برای احداث جاده ها ایجاد شود و در آن نقش دولت و هماهنگی میان بخش خصوصی و دولتی و تمویل کنندگان واضح گردد.

همچنان ضمن اینکه بر ایجاد قوای کار تاکید شد، فیصله گردید تا شرکت های جاده سازی به اساس فعالیت و ظرفیت شان به صورت واضح طبقه بندی شوند تا گزینش شرکت ها به اساس معیار و تجربه در پیش برد پروژه ها صورت گیرد.

در این نشست  همچنان روی مدیریت و تقویت مارکیت تولید مواد ساختمانی در افغانستان که منفعت کشور را به بار آرد، تاکید نمود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *