صحبت تلفنی کرزی و بارک اوباما

حامدکرزی رئیس جمهورکشورمان و بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده امریکا شام روز گذشته صحبت تلفنی داشتند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بارک اوباما دو شب قبل طی یک سفر از قبل اعلام ناشده وارد پایگاه نظامی اش در بگرام افغانستان شد و از طریق سفارت امریکا در کابل خواهان ملاقات حامدکرزی در پایگاه نظامی بگرام شد اما رئیس جمهور به استقبال اوباما نرفت.

حامدکرزی گفت در صورت که آقای اوباما در ارگ ریاست جمهوری بیاید از او به رسم افغانی پذیرایی خواهد کرد و فردای همان شب کرزی طی یک سفر دو روزه به منظور اشتراک به مراسم تحلیف صدراعظم جدید هند عازم آن کشور شد.

آقای کرزی و اوباما در این تماس تلفنی در باره چگونگی مسایل امنیتی و انتقال مسئولیت های امنیتی به صورت موافقانه با جزئیات  صحبت کردند.

براساس معلومات ارگ ریاست جمهوری، همچنین در این تماس تلفنی پیرامون برگزاری موافقانه انتخابات ریاست جمهوری و شورای های ولایتی۱۶ حمل صحبت شده و اوباما این انتخابات را حرکت موثر مردم افغانستان به رهبری حامدکرزی خوانده است.

حامدکرزی گفت که دولت افغانستان آماده رفتن به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری است و تلاش دارد که انتخابات شفاف و در عین حال در فضای امن برگزار شود.

قرار است دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با رقابت دو نامرد پیشتاز انتخابات “داکترعبدالله عبدالله و داکتر اشرف غنی احمدزی” به تاریخ ۲۴ جواز برگزار شود و نتایج نهایی این انتخابات به تاریخ ۳۱ سرطان اعلام خواهد شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *