شکست سنگین طالبان در ولایت هلمند

شورای امنیت ملی افغانستان در جلسه هفتگی اش تاکید کرد که شبه نظامیان طالبان در نبرد سنگین با نیروهای امنیتی کشور، ضمن تلفات سنگین به شکست قطعی مواجه شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جلسه نوبتی شورای امنیت ملی به ریاست حامد کرزی در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد و در آن مسئولین امنیتی خاطرنشان کردند که دشمن در ولایت هلمند با دادن تلفات سنگین به شکست قطعی مواجه شده است.

در این جلسه مسئولان امنیتی پیرامون وضعیت جاری امنیتی کشور معلومات ارایه نمودند.

بر اساس گزارشات ارایه شده، شورای امنیت ملی رشادت ودلیری منسوبان نیروهای امنیتی افغانستان را در دفع و طرد حملات بیگانگان در ولایات هلمند، در امتداد سرحد با ترکمنستان در هرات وکنرها ستودند.

وزیر دفاع ملی طی گزارش ارایه شده خاطر نشان نمود که در نتیجه عملیات انجام شدهء اخیر در شمال ولایت هلمند دشمن متقبل تلفات سنگین شده و به شکست قطعی مواجه گردیده و همین اکنون وضعیت امنیتی در انی ولایت بهبود یافته است.

در این جلسه وزیر دفاع همچنان معلومات داد که یک تعداد مردم بیگناه ملکی در حملات از جانب دشمنان کشور شهید و مجروح شدند.

شورای امنیت ملی، هدف قرار دادن افراد ملکی را به شدید ترین الفاظ محکوم کرد و آنرا جنایت نابخشودنی در برابر مردم افغانستان خواند.

بر اساس اطلاعات استخبارتی ارایه شده در جلسه شورای امنیت ملی، دشمنان صلح و امنیت افغانستان در ماه مبارک رمضان نیز به دستور بیگانگان در پی آن اند تا به حملات دهشت افگنانه خویش ادامه داده، طبق معمول روزه نگرفته و بالای منسوبان روزه دار نیروهای امنیتی افغانستان حملات خودر را افزایش دهند.

شورای امنیت ملی، سفر اخیر مشاور امنیت ملی افغانستان را به پاکستان و ملاقات های وی را با صدراعظم و سایر مسؤلین ارشد آن کشور، مثبت ارزیابی نموده و خواهان اقدامات عملی توافقاتی گردید که روی آن میان هر دو جانب، موافقت صورت گرفته است.

در جلسه شورای امنیت ملی یک باردیگر بر امنیت فزیکی کاندیدان ریاست جمهوری تأکید مزید صورت گرفته و هدایات لازم در زمینه صادر گردید.

در اخیر جلسه، در مورد چگونگی پروسه رسانیدن کمک های عاجل به مهاجرینی که از آن سوی خط دیورند از مربوطات وزیرستان شمالی به ولایت خوست و سایر ولایات کشور مهاجر شده اند، نیز بحث صورت گرفت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *