شوکت چاندان : در کشورهای منطقه ظرفیت مقاومت ایجاد شود

 

کارشناس سیاسی معتقدند : تنها راه آزاد سازی سرزمین فلسطین، تلاش‌های مشترک کشورهای منطقه به منظور تقویت مدل کنونی مقاومت علیه صهیونیسم است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه – شوکت چاندان  به رسانه ها گفته است : «فلسطینیان نیازمند آنند که مردم و دولت ها و کشورهای منطقه ظرفیت مقاومت علیه صهیونیسم و امپریالیسم را در خود ایجاد کنند.»

وی اسرائیل را به عنوان «خنجری در قلب ملل عرب و مردم منطقه» خواند و خاطر نشان کرد که مردم منطقه خاورمیانه باید توجه خود را بر «دشمن مشترک» خود متمرکز کنند.

این کارشناس سیاسی افزود: «در صورتی که مردم فلسطین از سوی همسایگان خود در منطقه حمایت نشوند، سازمان ملل نمی‌تواند با سحر و جادو کاری برای فلسطین انجام دهد؛ این واقعیتی بی پرده است.»

چاندان از کشورهای منطقه به خاطر از دست دادن فرصت های موجود برای نشان دادن همبستگی خود علیه اسرائیل و فراهم کردن شرایط برای ایجاد ظرفیت ها انتقاد کرد.

وی از دولت های منطقه خاورمیانه خواست تا مقابل اسرائیل بایستند و از «برنامه مقاومت» براساس مدل مقاومت فلسطینیان و همچنین مدل جنبش مقاومت حزب الله لبنان حمایت کنند.

آیت الله العظمی روح الله خمینی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران در آگوست ۱۹۷۹ آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس اعلام کرد و از مسلمانان جهان خواست تا همه ساله با حضور در سرک ها  از آرمان ملت فلسطین حمایت کنند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *