شورای عالی صلح در مذاکرات قطر اشتراک نمی کند

حامدکرزی رئیس جمهور کشور در نشت  مشورتی با رهبران جهادی، شخصیت های سیاسی و هیات اجرائیوی شورای عالی صلح در ارگ ریاست جمهوری تصمیم گرفته اند که شورای عالی افغانستان در مذاکرات قطر اشتراک نکند.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، تا زمانیکه پروسه صلح کاملاً افغانی نباشد، شورای عالی صلح در مذاکرات قطر اشتراک نمی کند.

این تصمیم در  جلسات مشورتی با رهبران جهادی، شخصیت های سیاسی کشور و هیات اجرائیوی شورای عالی صلح قبل از ظهر امروز چهار شنبه ۲۹ جوزا گرفته شده است.

این نشست مشورتی که به ریاست حامدکرزی در ارگ انجام شد، پس از بحث و گفتگوی های همه جانبه، خاطر نشان گردید که افتتاح دفتر طالبان در قطر بگونه ایکه صورت گرفت و پیام هایی که از آن فرستاده شد، در مغایرت کامل با تضمین های داده شده از جانب ایالات متحده امریکا به افغانستان، قرار دارد.

جلسه مشورتی تاکید کرد که افغانستان به منظور دستیابی به صلح و تحکیم دستآورد های ده سال اخیر بر پایه نظام قانون اساسی کشور، خواهان مذاکره و گفتگو برای صلح با طالبان می باشد، اما پیام های ادامه جنگ و خونریزی که همراه با افتتاح این دفتر فرستاده شد، در مغایرت کامل با روحیه صلح طلبانه دولت جمهوری اسلامی افغانستان قرار دارد و این موضوع نشان می دهد که ادامه این سیاست از جانب طالبان، در خدمت ستراتیژی و اهداف بیگانه گان می باشد.

در اخیر جلسه مشورتی فیصله نشد که افغاستان در چنین شرایط که تاکید بر ادامه جنگ و خونریزی باشد، در مذاکرات قطر اشتراک نمی کند.

 در این جلسه همچنان تاکید شد که تحولات اخیر نشان میدهد که در عقب گشایش دفتر طالبان در قطر قدرت های بیرونی قرار دارند و تا زمانیکه پروسه صلح کاملاً افغانی نباشد، شورای عالی صلح در مذاکرات قطر اشتراک ننماید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *