شورای امنیت قتل کارکنان سازمان ملل را بشدت محکوم کرد

شورای امنیت قتل ۹ نفر از کارکنان سازمان ملل را که در روزهای ۲۶ و۲۷ نوامبر در دو ولایت اوروزگان و فریاب کشته شدند، بشدت محکوم کرد.

به گزارش خبرکزاری خاورمیانه، در بیانیه ای که در مقر سازمان ملل متحد برای مطبوعات منتشر شد، آمده است: اعضای شورای امنیت حملات ۲۶ و ۲۷ نوامبر در ولایت اروزگان و فاریاب را که به کشته شدن نه نفر منجر شد و شمار حملات علیه مدد رسانان، اموال و تاسیسات بشر دوستانه در افغانستان را تاکنون امسال به ۲۳۷ مورد رساند، به شدت محکوم کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است شورای امنیت همچنین با خانواده های قربانیان و دولت و مردم افغانستان ابراز همدردی کرد و صمیمانه به آنها تسلیت گفت.

اعضای شورای امنیت بر نگرانی جدی خود در خصوص تهدیدهای ناشی از طالبان، القاعده و گروه های مسلح غیر قانونی علیه مردم افغانستان، نیروهای امنیت ملی، نظامیان بین المللی و تلاش های کمک رسانی بین المللی در این کشور به ویژه با توجه به حملات تروریستی اخیر در کابل و دیگر مکان ها در افغانستان تاکید کرد.

این بیانیه می افزاید : ‌تروریسم در همه اشکال آن، جنایتکارانه و غیر قابل توجیه است و نباید با هیچ دین، ملیت، تمدن یا گروه قومی ربط داده شود.

شورای امنیت همچنین بر لزوم مبارزه با تهدیدهای ناشی از اقدامات تروریستی برای امنیت و صلح بین المللی بار دیگر تاکید کرد.

در این بیانیه شورای امنیت آمده است : هیچ اقدام تروریستی نمی تواند مسیر به سوی صلح تحت رهبری افغانستان و دموکراسی و ثبات در این کشور را تغییر دهد که مورد حمایت مردم و دولت افغانستان و جامعه بین المللی است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *