شهروندان بادغیس برق می‌خواهند

شهروندان بادغیس از گران بودن کیلو وات برق و کمبود آن در یک شبانه روز شکایت دارند و از مقامات محلی می‌خواهند که به مشکلات آنان رسیدگی نمایند.

بر اساس یافته‎های خبرگزاری خاورمیانه، اکثر شهروندان ولایت بادغیس، بخاطر گران بودن برق، زندگی خود را در تاریکی سپری می‌نمایند و توان پرداخت هزینه‌های برق را ندارند.

شهروندان بادغیس در کنار مشکلات دیگر که با آن دست و پنجه نرم می‎کنند از بالا بودن قیمت برق شکایت دارند و می‌گویند انگار برق مختص به شهر نشین‌ها و سرمایه‌داران است و دیگران  پرداخت هزینه آن را ندارند.

فرامرز فیضی یکی ازشهروندان بادغیسی در این مورد به خاورمیانه چنین گفت «ما در یک شبانه روز به مدت چهار الی پنچ ساعت برق داریم و در برابر پنج ساعت برق، ماهانه از هر گروپ (لامپ) هفتصد افغانی و از تلویزیون یک هزار افغانی هزینه پرداخت می‎کنیم.»

به گفته وی شکایات مردم هم به‎جای نرسیده است و مقامات محلی به مدت شش سال شده است که به وعده‌های خود در این مورد عمل نکرده است و مردم را با وعده‎ها دروغین خود فریب داده است.

صادق یکی دیگر از شهروندان ولایت بادغیس گفت: ما از طرف روز از برق محروم هستیم و شبانه به مدت چهار ساعت برق داریم و در قبال آن فی کیلووات ۴۵ افغانی هزینه پرداخت می‌نماییم که این یک رقم بسیار زیاد می‎باشد و بالاتر از توان مردم است.

اما ضیاالدین یک تن از شهروندان دیگر ولایت بادغیس، توان پرداخت هزینه برق را ندارد و زندگی خویش را بدون برق سپری می‌نماید و یکی از آرزوهای خویش را دسترسی به برق عنوان می‎کند.

اما والی ولایت بادغیس هم این امر را یک مشکل بزرگ دانسته ومی‌گوید که به زودی برق ولایت بادغیس از طریق برق وارداتی ترکمنستان تأمین خواهد شد و مشکلات مردم از نگاه برق حل خواهند شد.

از سوی دیگر غلام رسول افضلی آمر شرکت برشنا در ولایت بادغیس گران بودن قیمت برق را منوط به قیمت بالای نفت دانسته و بیان کرد: «چون برق بادغیس از طریق جنراتورهای دیزلی تأمین می شود، این امر سبب شده است که کیلوات برق هم بالا باشد.»

وی در این مورد افزود که ۹۰ فیصد ساحه شهر ولایت بادغیس دارای برق می‌باشد اما بنا بر کمبود امکانات و تجهیزات، ولسوالی‌ها از روشنایی برق محروم می‌باشند.

وی روند کار برق وارداتی ترکمنستان را، رو به اتمام دانسته و گفت در آینده نزدیک مشکل برق در این ولایت حل خواهد شد.

شهروندان ولایت بادغیس علاوه بر مشکل برق، از مشکلات امنیتی، خراب بودن جاده‌ها و کمبود آب صحی در این ولایت نگرانی جدی دارند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *