شهردار کابل، متهم به فساد مالی شد

نمایندگان مجلس، قیس حسن، شهردار کابل را به فساد مالی متهم کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، قیس حسن، رئیس کمیسیون مواصلات و مخابرات مجلس نمایندگان، محمد یونس نواندیش، شهردار کابل را به فساد و اختلاس متهم کرد و گفت، وی در غصب زمین‌ها و سوء استفاده مالی در بعضی پروژه‌های بازسازی مشارکت داشته است.

این عضو مجلس نمایندگان از رییس جمهوری کرزی، خواست وظیفه شهردار کابل را تا پایان رسیدگی به پرونده اش، تعلیق کند.

حسن افزود، بعد از اینکه اسنادی درباره فساد و سوء استفاده شهردار کابل جمع آوری شد، مجلس نمایندگان وی را برای پاسخگویی به این نهاد فراخواند اما شهردار کابل نه در صحن علنی مجلس حاضر شد و نه به کمیسیون مواصلات و مخابرات مجلس آمد.

به گفته این نماینده ، عبدالرئوف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان با حامد کرزی، درباره شهردار کابل صحبت کرد و از رئیس جمهوری خواست که مسئولیت وی را به حال تعلیق درآورد.

کرزی نیز گفته است اگر مجلس تعلیق وظیفه شهردار کابل را رسما پیشنهاد کند، او دستور اجرای آن را صادر خواهد داد.

این در حالی است که محمد یونس نواندیش، شهردار کابل اتهامات وارده شده از سوی نمایندگان مجلس را بی‌ اساس خواند و گفت که اعضای کمیسیون مواصلات و مخابرات مجلس نمایندگان تقاضاهای غیرقانونی از شهرداری کابل داشتند و به دلیل اجرا نشدن درخواست آنان این اتهامات را مطرح کردند.

نواندیش از نهادهای قضایی کشور خواست اسنادی را که نمایندگان بر ضد او ارائه کرده اند بررسی کنند و درصورت نادرست بودن این اسناد مصونیت پارلمانی نمایندگان سلب شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *