شمار تلفات انفجار کابل به ۹۰ کشته و ۴۶۱ زخمی رسید

وزارت صحت عامه کشور آخرین آمار تلفات ناشی از انفجار خونین صبح روز چهارشنبه در چهارراهی زنبق شهر کابل را بیش از ۹۰ شهید و ۴۶۱ زخمی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آمار تلفات این حمله خونین در حال افزایش است و بیشتر از اجساد در آتش سوخته و قابل شناسایی نمی باشند.

براساس معلومات وزارت صحت عامه، زخمی‌های که در شفاخانه ها منتقل شده‌ اند تحت درمان هستند و در میان کشته شده ها و زخمی های این رویداد خونین زنان و کودکان نیز شامل اند.

محمد اشرف غنی شام روز چهار شنبه از مجروحین حادثۀ تروریستی کابل عیادت کرد.

رئیس جمهورغنی به شفاخانۀ غازی امان‌الله خان رفت و از مجروحین داخل بستر که در حادثۀ تروریستی امروز کابل مجروح گردیدند، عیادت و از آنها دل‌جوی به‌عمل آورد.

آقای غنی به مسوولین شفاخانۀ غازی امان الله خان دسوتر داد که به‌خاطر تداوی مجروحین داخل بستر از همه امکانات کار گیرند.

در همین حال شورای سرتاسری علمای افغانستان در واکنش به حمله تروریستی صبح امروز چهارشنبه کابل اعلامیه صادر و این رویداد خونین را به شدت محکوم کرد.

همچنین شورای علمای سرتاسری ضمن تسلیت و غمشریکی با شهروندان کشور اعلام کرد این کار مسلمان نیست زیرا یک مسلمان قتل عام مسلمانان در ماه مبارک رمضان را حتی تصور کرده نمی تواند ولی متأسفانه این دومین حمله است که در این ماه مبارک صورت می گیرد.

علما تاکید کردند که تروریستان با انجام اینگونه حملات دشمنی شان را ثابث ساخته اند که پابند هیچگونه ارزش های اسلامی و انسانی نمی باشند.

شورای علمای کشور از ارگانهای مسؤل امنیتی تقاضا می نماید تا عاملین این جنایت را ردیابی و به پنجه قانون بسپارند و در حفظ امنیت و کشف دسایس دشمن بیشتر از پیش سعی و تالاش با عمل آورند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *