شماری از سفارتخانه امریکا بسته میشود

وزارت امور خارجه امریکا  اعلام کرد که شماری از  سفارتخانه خود را در کشورهای مختلف منطقه از فردا (یکشنبه ۱۳ اسد) تعطیل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، واشنگتن پست خبر داد که امریکا از روز یکشنبه ۲۱ سفارتخانه خود را که همگی هم در کشورهای عربی و اسلامی قرار دارند، تعطیل خواهد کرد.

پیشتر هم شبکه سی‌بی‌اس طی گزارشی مدعی شد که تعطیلی این سفارتخانه‌ها به دلیل نگرانی‌های امنیتی از بابت نقشه القاعده برای حمله به این مراکز در خاور میانه و دیگر کشورهای مسلمان صورت گرفته است.

ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه امریکا در همین باره اعلام کرد: وزارت خارجه دستور داده است تا تعداد مشخصی از سفارتخانه‌های امریکا در روز یکشنبه تعطیل باقی مانده یا ارائه خدمات خود را به حالت تعلیق درآورند، وی در ادامه افزود که مسائل امنیتی مقامات امریکایی را به این اقدام پیشگیرانه مجبور ساخته است.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا از ارائه جزئیات بیشتر درباره این اقدامات امنیتی خودداری کر، با اندکی تحقیق در وبسایت وزارت خارجه امریکا می‌توان متوجه شد که منظور مقامات امریکایی تعطیلی سفارتخانه‌های ابوظبی، بغداد و مصر بوده است.

سی‌بی‌اس نیوز همچنین از بسته شدن سفارتخانه‌های امریکا در بحرین، اسرائیل، اردن، کویت، لیبی، عمان، قطر، عربستان سعودی، یمن، افغانستان و بنگلادش خبر داد.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا همچنین هدف از این اقدامات را محافظت از جان کارکنان سفارتخانه‌ها و افرادی اعلام کرد که قصد مراجعه به این مراکز را دارند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *