شلیک بیش از ۱۰۰ موشک در ولایت کنر

فرمانده عمومی پولیس مرزی در ولایت کنر می گوید که در جریان یک هفته بیش از یکصد موشک از خاک پاکستان درسرحدات مرزی این ولایت شلیک شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ولایت کنر در شرق کشور همواره مورد حملات موشکی سربازان پاکستانی از آن طرف مرز دیورند صورت می گیرد و این روند از چهار سال تا کنون ادامه داشته است.

جنرال عبدالحبیب سیدخیل فرمانده عمومی پولیس مرزی وزارت امور داخله در ولایت کنر گفته است که این موشک‌ها به ولسوالی های شیگل و دانگام کنر اصابت کرده و شش خانه مسکونی و یک مسجد تخریب شده شماری از مردم محل مجبور به ترک خانواده‌ها شده‌اند.

به گفته او، این موشک پرانی تلفاتی به ساکنان این مناطق وارد نکرده اما تعداد از دام‌های آنها را کشته است.

آقای سیدخیل افزود که ۱۸ فروند از این موشک‌ها صبح امروز (۱۰ ثور) شلیک شده، در حالی که به گفته او، هیچ “بهانه‌ای” برای شلیک این موشک‌ها وجود ندارد.

فرمانده پولیس کنر شلیک موشک‌ها را “تجاوز” به افغانستان خوانده و گفت‌ه است که این موضوع را به وزارت امور داخله و وزارت امور خارجه کشور اطلاع داده‌است.

همچنین سیدخیل در یک نشست خبری از کشته شدن سه تن از ساکنان ولایت کنر به دست افراد مسلح وابسته به گروه طالبان خبر داد.

وی گفت یکی از این سه نفر زنی بود که از سوی این افراد به اتهام “جاسوسی” به دولت افغانستان “سربریده” شده و یکی از دو مرد دیگر کارمند اداره صحت عامه و دومی یک فرد عادی بوده است.

به گفته سیدخیل؛ گروه طالبان شوهر و پسر زنی که سربریده شده را “گروگان” گرفته‌اند و یکی مردان کشته شده امروز و دیگری دیروز کشته شده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *