شرکت مخابراتی اتصالات جواز انتقال پول از طریق مبایل را بدست آورد

شرکت مخابراتی خصوصی اتصالات جواز فعالیت ام حواله و یا انتقال پول از طریق مبایل را از بانک مرکزی کشور بدست آورد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نورالله دلاوری رییس بانک مرکزی افغانستان انتقال پول از طریق مبایل را راه آسانی برای انتقال پول در معاملات مردم و پرداخت های دولت به ماموران و برعکس پرداخت مردم به نهاد های دولتی تعریف کرد.

وی گفت: بانکها در ۳۲ ولایت کشور نمایندگی دارد اما در هیج ولسوالی و یا قریه ای چنین نمایندگی ها به دلیل هزینه های بالای اقتصادی وجود ندارد بنابراین انتقال پول از طریق مبایل بهترین راه حل است».

به گفته آقای دلاوری با آغاز فعالیت شرکت مخابراتی اتصالات به عنوان دومین کمپنی مخابراتی که فعالیت های ترانسفر پول انجام میدهد خدمات بانکی تا ۱۰% افزایش میابد.

بقول او برخی از موسسات قرضه های کوچک نیز فعالیت دارند که داد وستد از طریق مبایل کار آنها را نیز اسان ساخته است.

او گفت: این بانک های کوچک میتوانند به دور دست ترین قریه ها قرضه بدهند و ماهانه پرداخت مردم را از طریق مبایل بدست بیاورند.

وی تاکید کرد که قرار داد با دوشرکت MTN و افغان بیسیم نیز در راه است و این دو شرکت نیز علاقمند خدمات پولی از طریق مبایل هستند.

داکتر علی اصغرزاده رییس تجارتی شبکه مخابراتی اتصالات نیز انتقال پول از طریق مبایل را شیوه آسانی تعریف کرده گفت :«ام حواله اتصالات به مشتریانش اجازه میدهد که پرداخت های خریداری های شان را نیز از طریق مبایل بپردازند».

به گفته وی درحال حاضر ۱۰۰هزار مشترک اتصالات پرداخت صرفیه برق شان را از طریق مبایل میپردازند ودر آینده نزدیک، این رقم به ۳۰۰ هزار خواهند رسید.

گفتنی است که بیش از ۳۰۰ هزار نیروی مسلح افغانستان در نقاط مختلف کشور از طریق نمایندگی های بانکی و مبایل معاش های ماهانه ای شان را بدست میاورند.

سال پیش شرکت مخابراتی روشن اولین شرکت بود که به کمک مالی USAID یا اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا انتقال پول از طریق مبایل را آغاز کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *