شرایط امنیتی خلبانان آلمانی را از انتقال مهاجران افغان به کشور باز داشته است

خلبانان شرکت های هوایی آلمان از انتقال مهاجران اخراج شده به کشورهایشان خصوصأ مهاجران افغان به دلیل وحشت از شرایط نامناسب امنیتی خودداری می کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از دویچه وله، در حالی که مقامات آلمان مدعی امن شدن تعدادی از کشور‌های جنگ زده از جمله افغانستان هستند و به همین بهانه درخواست پناهندگی بسیاری از مهاجران را رد کرده اند، هنوز هم خلبانان خطوط هوایی این کشور حاضر نیستند به سمت کشور‌های زادگاه این مهاجران پرواز کنند.

مهاجرانی که درخواست اقامت شان از سوی دولت آلمان پذیرفته نشده، مبلغی کمک هزینه برای بازگشت به کشورهایشان از دولت دریافت کرده و برای بازگشت به کشورهایشان چاره‌ای جز استفاده از هواپیما ندارند. اما دست کم در ۲۰۰ مورد، خلبانان آلمانی از پرواز به سمت کشور‌های زادگاه مهاجران امتناع کرده اند.

نکته جالب آنکه دولت آلمان، افغانستان را «یک کشور امن» قلمداد کرده و درمورد پذیرش مهاجران افغان بیش از گذشته سخت گیری می‌کند. اما خلبانان آلمانی هنوز هم از پرواز به سمت افغانستان وحشت دارند و از انجام این کار اجتناب می‌کنند.

بیشتر خلبانانی که حاضر به بازگرداندن مهاجران نیستند، در خطوط هوایی لوفتهانزا و یورو وینگز مشغول به کار هستند. فقط خلبانان این دو خطوط هوایی در سال جاری از ۸۵ پرواز مربوط به بازگرداندن مهاجران سرباز زدند.

طبق اعلام سازمان ملل، آلمان در سال ۲۰۱۶ بیشترین تعداد مهاجر را در مقایسه با دیگر کشور‌های اروپایی پذیرفته است. بیش از ۳۰۰ هزار مهاجر سال گذشته موفق به اقامت در آلمان شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *