شرایطی که انتخابات را با چالش روبرو می سازد

خبرگزاری خاورمیانه

رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی خواستار شرایطی برای برگزاری انتخابات پارلمانی را خواستار شده که شاید این روند را با چالش های عمده ای روبرو بسازد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داکتر عبدالله عبدالله در دیدار با اعضای کمیسیون انتخابات تاکید کرده است که نباید از کارت های رایدهی فعلی برای انتخابات آینده استفاده شود.

عدم استفاده از کارت های رایدهی فعلی تنها خواست رئیس اجرائیه نبوده است و وی همچنین خواسته است تا آمار دقیق رای دهنده گان مشخص شود تا انتخابات به خوبی برگزار شود.

داکتر عبدالله تاکید کرده است که انتخابات آینده باید بر اساس اصلاحات مشخص و مورد نظر پیش برده شود؛ چون در صورت عدم توجه به خواست های یادشده، برگزاری انتخابات غیر ممکن خواهد بود.

درخواست های داکتر عبدالله در حالی در اختیار کمیسیون های انتخاباتی قرار می گیرد که شناسنامه های الکترونیکی که از جمله مهمترین موارد برای اصلاحات انتخاباتی بود، تا هنوز بی سرنوشت است و توزیع آن به یکی از افسانه های افغانستان تبدیل شده است.

از سویی هم به دلیل استفاده یک فرد از چند کارت رایدهی در انتخابات گذشته که هم اکنون نیز تنها همین کارت ها در اختیار رایدهنده گان است، آمار دقیق آنها را با مشکل روبرو می سازد و ممکن است که سرنوشت هر انتخابات را با انتخابات اخیر ریاست جمهوری دچار سازد؛ که دچار شدن به این سرنوشت نمی تواند برای مجلس نماینده گان، شورای وحدت ملی تشکیل دهد.

درخواست های ریاست اجرائیه برای انتخابات آینده که خواست مردم نیز است، می تواند انتخابات اخیر را با چالش روبرو سازد و در کنار آن، عدم تعیین و توافق کمیسیون های انتخاباتی برای تعیین پست های باقی مانده، عامل دیگری در راه انتخابات خواهد بود.

انتخاباتی که قرار بود در جریان سال روان برگزار شود؛ اما عدم تعیین کمیته گزینش این کار را تاخیر انداخت و تا هنوز نیز زمان دقیقی برای آن تعیین نشده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *