شتابزدگی ترامپ برای گفتگوهای صلح افغانستان

رئیس جمهور امریکا در سخنرانی سالانه اش در کانگره این کشور اظهار داشت که دولتش گفتگوهای صلح افغانستان با طالبان را سرعت بخشیده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دونالد ترامپ بامداد امروز (۱۷دلو) به وقت کابل، سخنرانی سالانه اش را در کانگره امریکا ایراد کرد و به مسایل مهم پرداخت.

وی در بخشی از صحبت هایش در مورد افغانستان اظهار داشت «ادارهٔ من گفتگوهای سازنده‌ ای را با شماری از گروه‌ های افغانستان از جمله طالبان روی دست گرفته است.»

به گفته ترامپ، با پیشرفت در مذاکرات، می ‌توان نیروها را نیز کم کرد و بر مبارزه با تروریزم تمرکز کرد.

رئیس جمهور امریکا افزود: «ما نمی‌ دانیم که به توافق می ‌رسیم یا نه؛ ولی می ‌دانیم که پس از دو دهه، زمان آن رسیده است که حداقل برای صلح تلاش کنیم. و طرف مخالف هم می ‌خواهد چنین کاری را کند».

وی تاکید کرد که مذاکرات برای رسیدن به توافق سیاسی در افغانستان را سرعت بخشیده‌ و طرف مخالف هم خیلی رضایت به گفتگو دارد.

اما رئیس جمهوری امریکا با ابراز تردید در به نتیجه رسیدن مذاکرات کشورش با طالبان مسلح، آن را تلاشی خواند برای دستیابی به صلح و توافقی سیاسی که می بایست انجام شود. وی هدف از به نتیجه رسیدن این مذاکرات را هم راستا با کاهش حضور نظامیان امریکایی در افغانستان دانست.

این در حالی است که منتقدان دموکرات و نیز جمهوریخواه کانگره امریکا، تصمیم ترامپ برای خروج کامل نظامیان امریکایی از افغانستان و سوریه را شتابزده می خوانند و با آن مخالفت می ورزند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *