شبکه تروریستی حقانی مسئول حمله خونین کابل شناخته شد

ریاست عمومی امنیت کشور می گوید که حمله خونین روز چهار شنبه کابل که منجر به شهادت ۹۰ غیرنظامی شده توسط شبکه تروریستی حقانی در پاکستان طرح ریزی شده بود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حوالی ساعت ۸:۲۲ دقیقه صبح چهارشنبه (۱۰ جوزا) یک انفجار خونین در ساحه وزیر محمد اکبر خان صورت و براساس آمارهای ارایه شده تا کنون در این انفجار ۹۰ غیر نظامی جان باخته و ۴۰۰ تن دیگر زخمی شده اند.

با این حال ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرد که حمله وحشیانه امروز کابل توسط شبکه حقانی در پاکستان طرح ریزی شده بود.

براساس معلومات ریاست عمومی امنیت، اطلاعات موثق استخباراتی و یافته های ابتدایی از حادثه امروز نشان می دهد که طرح حمله توسط شبکه حقانی با رهنمایی و همکاری مستقیم سازمان استخبارات پاکستان (ISI) سازماندهی شده است.

ریاست عمومی امنیت اعلام کرده است که تروریستان حرفوی یک بار دیگر ثابت ساختند که از هیچ دین نمایندگی نمی کنند و صرف مصمم به اجرای خواسته های باداران پاکستانی شان اند و قتل عام افراد ملکی در ماه مبارک رمضان توسط همچو حملات انتحاری در تضاد کامل با تمام اصول اسلامی و بشری قرار دارد.

براساس معلومات ریاست امنیت ملی، تحقیقات و بررسی های همه جانبه در مورد برنامه های شوم دشمن جریان دارد و عاملین این کشتار مردم عام و بیگناه افغانستان به حمایت و همکاری مردم شریف و فداکاری نیرو های امنیتی و دفاعی کشور، به جزای اعمال شان رسانیده خواهند شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *