شبکه برق رسانی ولسوالی قره باغ کابل افتتاح شد

شرکت برق رسانی کشور (برشنا) به دنبال توزیع برق به شهروندان ولایت کابل، امروز (یکشنبه ۲ سرطان)شبکه برق رسانی ولسوالی قره باغ این ولایت را افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، شبکه برق ولسوالی قره باغ که افتتاح شده دارای ۵ پایه ترانسفارمر به ظرفیت ۲۵۳۰ کیلو ولت امپیر برق می باشد.

با این افتتاح این مرکزیت توزیع برق در حدود چهار  هزار خانواده از نور برق مستفید شدند.

براساس گفته های مقامات شرکت برق رسانی کشور، این ترانسفارمر ها به هزینه ۵.۵ میلیون دالر امریکایی راه اندازی شده است.

همزمان با افتتاح این ترانسفارمرها، دو پایه ترانسفارمر دیگر به ظرفیت  ۱۰۳۰ کیلو ولت امپیر برق در ولسوالی کلکان ولایت کابل نیز آماده بهره برداری گردیده است.

نبود برق یکی از مشکلات جدی شمار از شهروندان شهر کابل است و قرار در آینده نزدیک، ۱۴ پایه ترانسفارمر در ولسوالی بگرامی و ۲۰ پایه ترانسفارمر دیگر در نواحی مختلف شهر کابل از سوی شرکت برق (برشنا)  به بهره برداری برسد.

هم اکنون شمار زیاد از شهروندان شهر کابل در اطراف این شهر برق ندارند و این مشکل نه تنها در پایبخت کشور وجود دارد بلکه در سایر ولایات نیز مردم از نبود برق شکایت دارند.

با وجود سرمایه گذاری های زیاد که در بخش فراهم کردن برق در افغانستات صورت گرفته اما بیشتر از ۷۰ درصد از مردم این کشور در تاریکی از بدور از نور برق زندگی دارند.

مردم افغانستان در شرایط کنونی برای تولید برق و استفاده از آن از جنراتورها و سولر های آفتابی استفاده می کنند که این امر هم نیاز به سرمایه گذاری انفرادی دارد.

Author

About Author

1 thought on “شبکه برق رسانی ولسوالی قره باغ کابل افتتاح شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *