شامگاه امروز یک موتر بمب گذاری شده در تکریت عراق منفجر شد

منابع امنیتی عراق اعلام کردند که یک موتر بمب گذاری شده شامگاه امروز چهارشنبه (۲۵ حوت) در مرکز تکریت و در ۱۷۵ کیلومتری بغداد منفجر شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این انفجار شام امروز توسط تروریست ها در خیابان پزشکان در مرکز شهر تکریت انجام شده است و در اثر آن ۱۳ تن کشته و مجروح شده اند.

نیروهای امنیتی به سرعت محل حادثه را محاصره کردند و تدابیر ویژه ازجمله منع تردد را به اجرا گذاشتند و موترهای امدادی برای نجات مجروحان و انتقال اجساد قربانیان خود را به خیابان پزشکان رساندند.

منابع امنیتی عراق هنوز آمار مشخص و تفکیکی از قربانیان این حادثه اعلام نکرده اند.

به دنبال این حادثه ، دستگاه های امنیتی وبلایت صلاح الدین، مقررات منع گشت و گزار را در تکریت به اجرا گذاشتند.

تکریت که یکی از کانون های اصلی فرماندهی و رهبری گروه تروریستی داعش بود، از دهم ژوئن ۲۰۱۴ با یورش داعش به همراه موصل و بسیاری از شهرهای شمالی عراق سقوط کرد و به دست داعش افتاد.

این شهر سرانجام در اواخر مارس ۲۰۱۵ به دست نیروهای عراقی بویژه الحشدالشعبی آزاد شد و پس از چند ماه ، زندگی در این شهر از سر گرفته شد.

این شهر که از هنگام آزادی در مارس ۲۰۱۵ تاکنون شاهد کمترین حملات تروریستی بوده است، روز چهارشنبه درحالی هدف تروریست ها قرار گرفت که عملیات نهایی در موصل علیه گروه تروریستی داعش در مراحل پایانی است و این گروه مخوف تکفیری در عراق بطور کامل از هم پاشیده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *