سوریه نسبت به عملکرد ترکیه در حلب خشمگین شد

منابع نزدیک به وزارت امور خارجه سوریه با ارسال کمک های به اصطلاح بشردوستانه ترکیه به حلب سوریه بدون هماهنگی با دولت سوریه و سازمان ملل مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت خارجه سوریه اعلام کرد در صورت انجام عملیات نظامی جنگنده های ترکیه در آسمان سوریه، دمشق با این اقدام مقابله خواهد کرد و به آن واکنش نشان خواهد داد.

بر اساس این گزارش، دمشق مخالفت خود را با وارد کردن کمک هایی تحت عنوان بشردوستانه به شهر حلب بدون هماهنگی با دولت سوریه و سازمان ملل اعلام می دارد.

همچنین مقامات وزارت خارجه سوریه گفته اند که انجام عملیات نظامی جنگنده های ترکیه بر فراز اراضی سوریه بدون هماهنگی با دمشق و مسکو، تجاوز به سوریه و حاکمیت آن تلقی می شود.

این منبع تاکید کرد: در صورت چنین اقدامی از سوی تُرک ها، سوریه با استفاده از سازوکارها و ادوات مناسب، در چارچوب دفاع از حاکمیت خود، با این تجاوز مقابله خواهد کرد و به آن واکنش نشان خواهد داد.

ترکیه از ابتدای بحران سوریه از تروریست ها حمایت مالی و تسلیحاتی کرد و به همین دلیل حق ندارد که نسبت به مردم سوریه و مبارزه با تروریسم مدعی شود.

گفتنی است رسانه ها اعلام کردند ۲۰ موتر باربری حاوی آنچه ترکیه آن ها را کمک های بشردوستانه شامل غذا، لباس و اسباب بازی عنوان کرده است، از مرزهای جنوبی این کشور عبور و به سمت ولایت حلب در سوریه در حرکت است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *