سوئیس از نگاه صلح، رفاه و اقتصاد بهترین کشور جهان است

Little swiss town with gothic church on Lake Lucerne and Alps mountain, Switzerland.

مجله خبری- تحلیلی “یواس نیوز اند ورلد ریپورت” در مطلبی به معرفی بهترین کشورهای جهان پرداخته و کشور سوئیس را به عنوان بهترین کشور از نگاه صلح، رفاه و اقتصاد در جهان معرفی کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز نوشت که مجله خبری- تحلیلی “یواس نیوز اند ورلد ریپورت” (U.S. News & World Report) با همکاری مرکز مشاوره مسافرتی BAV و دانشگاه‌های وارتون و پنسیلوانیا در گزارش سال ۲۰۱۷ خود به معرفی بهترین کشورهای جهان پرداخت.

این کشور‌ها بر اساس اولویت هایی همچون صلح، رفاه و اقتصاد انتخاب شده اند.

بر اساس گزارش این مجله، کشور “سوئیس” عنوان بهترین کشور جهان در سال ۲۰۱۷ را از آن خود کرد.

این کشور در سال گذشته میلادی بالاترین تولید ناخالص داخلی را در میان کشورهای جهان داشته است. ارتقای کیفیت آموزش، دموکراسی و اشتغال از مهمترین علل انتخاب این کشور به عنوان بهترین کشور جهان است.

کشورهای کانادا و انگلیس در رتبه‌های دوم و سوم بهترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۷ قرار گرفتند.

این در حالی است که کشور آلمان که سال گذشته عنوان نخست این فهرست را در اختیار داشت به دلیل یک رشته حملات تروریستی و تنشهای سیاسی درباره پذیرش تعداد زیاد پناهجویان به جایگاه چهارم سقوط کرد.

جاپان نیز رتبه پنجم این فهرست را از آن خود کرد.

امریکا با سه رتبه کاهش در جایگاه هفتم این فهرست قرار گرفت. نمرات پایین این کشور در بخش دموکراسی، حقوق بشر و اشتغال، بخشی از پیامدهای روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا است.

بر اساس این گزارش، سوئد بهترین کشور برای زنان، دانمارک و نروژ بهترین کشور‌ها برای کودکان و امریکا بهترین کشور برای بازنشستگان معرفی شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *