سه شهروند امریکایی در فرودگاه بین المللی کابل کشته شدند

سه تن از شهروندان امریکایی که مصروف آموزش نیروهای هوایی افغانستان در فرودگاه بین المللی کابل بودند، شب گذشته در حمله خودی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سه تن از امریکایی ها با مقامات وزارت دفاع افغانستان قرار داد آموزش نیروهای هوایی افغانستان را در فرودگاه بین المللی کابل داشته است.

براساس گزارشها، شب گذشته پس از یک مشارجه لفظی یک شهروند افغانستان این سه تن از امریکایی ها را با گلوله بسته و به قتل رسانده که در این میان فرد مهاجم نیز با گلوله باری متقابل کشته شده است.

مقام‌های افغان و امریکایی جزئیات بیشتری در این مورد ارائه نکرده‌اند اما جنرال ظاهر عظیمی، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان این حمله را محکوم کرده است.

با این حال گروه طالبان با پخش خبرنامه‌ای مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و تاکید کرده این حمله توسط افراد وابسته به آن صورت گرفته است.

‘حمله خودی’ یکی از چالشهای بزرگ امنیتی برای نیروهای خارجی در افغانستان بوده است و عاملان حملات خودی در گذشته بیشتر نظامیان خارجی را هدف قرار داده‌اند.

از سال ۲۰۰۷ تاکنون بیش از صد سرباز ناتو در ‘حملات خودی’ در افغانستان کشته شده‌اند و در سال ۲۰۱۲ این روند رو به افزایش بوده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *