سناتوران امریکایی، در تلاش همکاری با حکومت جدید افغانستان هستند

دو تن از نمایندگان مجلس سنای امریکا (سناتوران) در دیدار با رئیس جمهوری جدید افغانستان گفته اند که آنان در تلاش هستند که چگونه حمایت و همکاری های خویش را با حکومت جدید افغانستان، تقویت نمایند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، تیموتی کین و انگس کینگ، دو تن از نمایندگان مجلس سنای امریکا به کابل آمده اند.

این نمایندگان مجلس سنای امریکا، در دیدار با “دکتر اشرف غنی احمدزی” رئیس جمهوری جدید افغانستان، در رابطه به تامین امنیت، گسترش و تحکیم روابط میان دو کشور، انکشاف اقتصادی و تحصیلات عالی در افغانستان، بحث و تبادل نظر کردند.

آنان گفته اند که حکومت وحدت ملی برای افغانستان امید های جدید را بوجود آورده است، به همین لحاظ ما در تلاش هستیم که چگونه بتوانیم حمایت و همکاری های خویش را با حکومت جدید افغانستان، بیشتر تقویت نمائیم.

همچنان این نمایندگان مجلس سنای امریکا تاکید کرده اند که امریکا در هماهنگی با حکومت جدید و بر اساس نیازهای افغانستان کمک و همکاری خواهد کرد و این کمک ها مشخص خواهد شد که در کدام پروژه ها موثر واقع می شود.

همچنین دکتر اشرف غنی احمدزی، در این دیدار خاطر نشان کرد که تشکیل حکومت وحدت ملی تهدابی برای صلح پایدار در افغانستان خواهد بود.

رئیس جمهوری جدید گفت که افغانستان و جهان با تهدید مشترک امنیتی مواجه اند و برای از بین بردن این تهدیدها باید گام های جدی و سریع برداشته شود.

آقای غنی افزود: “امنیت افغانستان مسئله مهمی است، به همین لحاظ روی یک طرح ستراتیژیک امنیتی کار می کنیم تا چگونه بتوانیم صلح را در افغانستان تامین کنیم و در این راستا به همکاری های جامعه جهانی ضرورت داریم”.

دکتر اشرف غنی احمدزی در این دیدار با اشاره به بازاریابی محصولات و تولیدات افغانستان در مارکیت های بین المللی گفت که توسعه اقتصادی افغانستان مسئله مهم است و موفقیت آن نیازمند همکاری های بین المللی می باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *